Hörseltestet går inte igenom på min lilla, någon mer?!?! :(
Jag har nu en 6 veckors gamal bebis som jag tycker är pigg och kry. Men, dethär hörseltestet som gör som nyfödda på sjukhuset gör mig lite "orolig"..
Vi har gjort det fyra gånger, utan att det stått "pass". Maskinen kommer upp i 99% på ena örat och 100% på andra. Först var det tal om att det kunde vara vax eller fosterfett/vatten i örongångarna men igår när vi var på sex veckors kontrollen och han kikade i hennes öra, då kunde han inte se något. Han sa att han inte kunde se hela vägen in dock, kan vax och fostervatten ligga längre in?
Vi ska på ett hörsetest till, annars blir det öronläkaren. Detta kan ta några veckor till så jag passar på att gå in här och fråga mig för, då oroskänslan ligger där. Skulle det vara något så får man ju såklart acceptera läget och att hon förövrigt är frisk och kry. Men man vill ju såklart som förälder att ens barn ska må så bra som möjligt och vara så frisk som möjligt.
Min fråga är, är det någon som varit med om samma situation? Har någon fått göra hörseltestet flera gånger utan att det gått igenom men att det ändå inte varit något?
Snälla snälla hör av er, kanske kan jag stilla mina nerver lite.