• En struts

Era bästa klädhängare/klädavlastningsplatser, i ett barns rum? Funderar på om man ska köpa en sån där figur.

Vi har lite kompakt living här och jag behöver tips på bra förvaringssystem för de där kläderna man har framme i sovrummet/lekrummet. Jag har hängt upp krokar och så till dottern. Men annars lägger hon kläder bara på en pall som blir överfull.
    Hon pratar själv om att grannen har en sån där tvättpåseförvaringshylla, men jag vet inte riktigt om jag uppskattar det.
    En annan granne ställde ut en sån där figur, (som hennes barn haft) på gatan här, för de verkade vilja bli av med den. Jag var lite kluven till om jag skulle ha huggit den? Vet inte om jag uppskattar en sån? Kanske? Vad tycker ni som har såna?
    Andra fina avstjälpningsanläggningar för kläder? Gärna tips från er.

• Svar på tråden Era bästa klädhängare/klädavlastningsplatser, i ett barns rum? Funderar på om man ska köpa en sån där figur.
  • En struts

Dottern pratar om en slags förvaring för kläder som jag tycker verkar likna en box (för smutskläder) att ha på golvet,
    Själv tänker jag även på någon stringhyllevariant (såna man har på hjul i badrummet) där man kan lägga kläder, men det är ju inte så snyggt. Inte några människor med lite tips?

• En struts
    Ankmor skrev 2012-09-21 21:16:58 följande:
    Denna slukar en hel del och kan användas som pall, den är även lätt att bära med sig till tvättkorgen/tvättmaskinen...
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/64613210/

Tack. Inte alls en sån jag tänkt mig. Men det är svårt att hitta. Jag hade tänkt mig eventuellt ett sånt där stativ (kanske i form av en gubbe) som man liksom kan hänga kläderna på. Exempelvis. Vet inte vad såna heter.
    Eller så en mer öppen förvaring, kanske en slags stringhyllemodell, där man kan ha en förvaringsbox.

Min dotter själv uppskattade lite en sån här

Jag hade tänkt en modell mindre. Kanske en liten sån hylla, som dessutom har någon tvätt korg i sig

Men kanske något snyggare.

Äh, jag gogglar som fan nu. Inte lätt att hitta något lämpligt.

• En struts

AHA, Nu hittade jag vad min dotter menade. Nä, en sån tänkte jag inte. Då blir det att man har tvättkorg i rummet.

Jag hade mer tänkt mig en sorts förvaring, kanske där man kan hänga lite kläder.

Tja, typ en
    sån här "betjänt" klädhängare

Fast för barn.
    Hon ska inte behöva ha en sån där snuskig gubbe i rummet.
    Finns såna roliga figurer för barn.

Men som sagt. Jag vet inte exakt.

Någon som vet om såna där "betjänter" är bra att ha?
  • En struts

Har funderat på tree lite

Men jösses vad dyra de är!
  • En struts

Det finns ju betjänter kvinna man

Men de tycker jag är perversa. Det jag funderar på. ÄR de bra? Någon som har såna?

Jag har sett såna figurer för barn också.

Men de verkar inte alldeles lätt att hitta.
  • En struts

Den här uppskattade min dotter lite nu när vi tittat, men jag har varit lite allergisk mot såna där fack.

• En struts

Den här uppskattade min dotter lite nu när vi tittat, men jag har varit lite allergisk mot såna där fack.

Ibland när man har såna där förvaringsfack, så stoppar man i massa saker i dem, men så har man ingen ordning, för sakerna försvinner "för" mycket liksom. De ska ligga lite öppet och lättillgängliga.

JÖSSES! Ni ser nu att jag googlar som en galning för att hitta ett förvaringssystem som skulle passa oss, Och det är för liggande kläder som läggs på hög på stolar jag tänkt mig.
  • En struts

Nu tror jag att jag hittar något jag skulle kunna tänka mig

Kanske något i den stilen? Om man tar bort hjulen så kan hon ju ha det som nattduksbord samtidigt.
  • Isbit

vi har haft som en liten stege på väggen där man kan hänga kläder.

ca tre eller fyra stegpinnar

Svar på tråden Era bästa klädhängare/klädavlastningsplatser, i ett barns rum? Funderar på om man ska köpa en sån där figur.