• Anonym

Akut! Hur länge kan ett barn gå utan att kissa??

Jag håller på att potträna mitt barn, han har varit utan blöja sedan i morse (ca kl 7) och har inte kissat sedan dess. Har suttit på pottan flera gånger, men det kommer inget. Han ber inte om en blöja och därför vill jag inte föreslå det heller, men han måste ju kissa? Jag är rädd att han blir sjuk eller något. Nu har han suttit på pottan i en halv evighet, men det kommer inte en droppe. Hjälp!

• Svar på tråden Akut! Hur länge kan ett barn gå utan att kissa??
  • Mimmi77

Undrar samma! Min dotter kissade kl 7 imors och efter ca 10 besök på pottan kom det äntligen kiss kl 11.30..... Tror det kan gå ett tag annars kissar de väl på sig.

• Anonym

11.30 är ju ok i alla fall. Mitt barn har inte kissat på minst sju timmar.

• Lindis 73

Tror det kan gå rätt så lång tid... min dotter som nu är 4,5 har aldrig kissat särskilt ofta. Ibland kissar hon vid 18-tiden på kvällen och sen när hon vaknar på morgonen kan det gå nån timme innan hon kommer på att hon behöver kissa... Det var likadant direkt när hon slutade med blöja. Hon slutade på dagen och natten samtidigt och det har alltid varit så att hon kunnat vara uppe en stund innan hon behöver kissa.

• Anonym
    sallybuse skrev 2012-09-21 14:15:28 följande:
    Han har kanske kissat och du inte har sett de.På golvet eller på en matta.

Nej, tyvärr. Jag börjar ju bli orolig.
  • Anonym

Äsch det är ingen fara! Min stora kunde gå MÅNGA timmar i början utan att kissa. Går du själv och kissar så ofta? Han behöver inte sitta på pottan i "en halv evighet", ta bara några minuter och kommer det inget så kommer det inget. Vänta nån halvtimme och prova igen.

• Giraff

Vår pojke var lika dan när vi pottranade. Han höll sig 16 timmar som längst.

Jag ringde 1177, och dom sa att om dom kissar i alla fall två ggr/dygn är det ok.

Se till att han dricker ordentligt bara!!

• MysMamman87

Det kan gå en hel dag innan dottern går och kissar, till slut tvingar jag nästan henne till toan och sen säger jag att hon måste slappna av och går därifrån, då hör jag att hon verkligen behövde kissa :p Så det kan gå mååånga timmar utan att de kissar och vägrar göra det bara, varför vet jag inte.

Svar på tråden Akut! Hur länge kan ett barn gå utan att kissa??