• Anonym

Hugger i låret/ljumsken, vad kan det vara?

I ett tag nu har det huggit av smärta i vänstra ljumsken/låret alltså på insidan av låret. Det är värst när jag går i trappor och lägger tyngd på benet. Jag trodde att det hade försvunnit, för det blev bättre och bättre och sedan var det helt borta ett par dagar. Idag kom det tillbaka igen med full kraft! Kände ingenting förrän jag körde bil hem. Nu haltar jag runt hemma, det gölr verkligen jätteont att lägga tyngd på benet i vissa vinklar, lite småont hela tiden förutom när jag ligger ner. =((((

Jag har liksom inte gjort någonting! Ingenting alls utöver det vanliga!

• Svar på tråden Hugger i låret/ljumsken, vad kan det vara?
  • Nila1

Hej,

Är låret eller benet på något sätt svullet?  Känner du nån värmeökning? Lår ska inte göra ont om det inte är nån muskelskada. Tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen och fråga. Se till att det inte rör sig om DVT=djup ven trombos...dvs propp, vilket kan orsaka smärta.
    Det är säkert inget men ring och rådgör ändå!
    Deras nummer är: 1177

• Anonym

NÄ, det är inte svullet, det bara hugger av smärta. Högt upp, kanske inte direkt låret, utan mer gränsen mellan låret och skrevet (sortof) fast inuti benet (inte ytligt, det är långt in). Jag har SÅ svårt att förklara sånt här, särskilt när jag måste prata med vårdpersonal och inte kan visa vad jag menar! Hoppas på att få något tips först så att jag liksom kan tänka igenom vad jag ska säga.

• Anonym

är du gravid käns det lite krampaktigt?
    så hade jag de t iallafal i mina ben när jag var gravid

Svar på tråden Hugger i låret/ljumsken, vad kan det vara?