• Bella2012

HJÄLP - Frustrerad över blöjor

Skall gå över från Pampers New Baby till större storlek och har hittills inte hittat rätt.

Har provat Libero och nu köpt Huggies men utan lyckat resultat.
    Bajs sugs inte upp av blöjan alls lika bra som på New Baby Pampers.
    Jag vet inte längre vad jag skall tänka och prova.

Det som funkar för andra verkar inte funka för en själv.
    Har suttit och googlat och pratat med vänner i timmar för att få tips och råd men inget framgång.

Snälla snälla snälla hjälp mig med råd och tips. 

• Svar på tråden HJÄLP - Frustrerad över blöjor
  • kaffetjejen

Jag använder coops egna märke, tycker de funkar jätte bra till min son på 2,5månad! Ett plus är att de är mycket billigare oxå!

• Anela B

Jag fick testa nästan samtliga blöjor på marknaden eftersom min son fick blöjeksem av typ varenda märke. Det enda som funkar är Lidls egna och de är precis precis lika bra som Pampers och Libero men typ hälften så dyra. Kan starkt rekommendera dem!
    De har aldrig läkt igenom, tunna och absorberar bra.

• Bella2012

Mitt problem är att alla blöjor förutom Pampers New baby är typ platta inuti vilket gör att bajset bara flyter.
    Den New Baby har nått slags nät liknande material som gör att det sugs upp mkt bättre.

Det skulle vara toppen om butiker hade exemplar på varje sort så man kunde känna och se den.
    Eller att det fanns mindre paket som man kunde prova på 

• mor 3barn
    Bella2012 skrev 2012-09-21 20:28:26 följande:
    Mitt problem är att alla blöjor förutom Pampers New baby är typ platta inuti vilket gör att bajset bara flyter.
    Den New Baby har nått slags nät liknande material som gör att det sugs upp mkt bättre.

Det skulle vara toppen om butiker hade exemplar på varje sort så man kunde känna och se den.
    Eller att det fanns mindre paket som man kunde prova på 

maila alla tillverkare om varuprover.
     Vi hade en sort som heter bambo som funka kanon för oss vi hadde också bajsproblem.
    Du köper dessa här:http://www.abenashop.se/index.php?cPath=6_65

maila dem så får du varu prover.  

• Bella2012

Det är fruktansvärt....har drömt om blöjor hela natten och vaknade med skräck att inte kunna hitta rätt :((

• TvåTrollungar

Tyvärr är det bara newbaby blöjorna som suger upp löst bajs, förr när min äldsta nu 3.5 åring var liten var activfit gjort på samma sett som newbaby men av någon anledning tog de bort den finessen och sedan dess blev det jätte svårt att hitta bra blöjor, ammade sonen mycket och länge så babybajs hade han nog mot året och då fanns inte några bra, han är 2 nu och ammar än så ibland är det rätt löst nu med men pampers är nog det som fungerat bäst i alla fall! Hur stort är barnet och vad väger det? Tror newbaby nu mer finns till stl 3 upp till 7 kilo eller nå sådant.

• Lindsey Egot the only one

Du kommer aldrig hitta en bättre blöja än pampers new born för spädbarns gula senapsbajs. Den är speciellt utvecklad för det men i många länder ammar man bara de första två-3 månaden och det är just de storlekar de har, upp till ca tre månader. Sedan använder man ersättning till barnen och då får avföringen en annan konsistens.
    Tyvärr har jag påtalat detta för protector gamble sedan nittiotalet att de borde göra new born i storlek 3 också men det finns ingen global marknad för det! Så du får nöja dig med pampers baby dry eller aktiv fit.

• Bella2012

Jätte korkat beslut av dem måste jag säga.

Har fått några active fit av en kompis som jag testar nu på morgonen men lär säkert inte bli nå större öndring.
    Min flicka är 2,5månad och väger 5,5kg....jag hade tänkt amma MINST 6 månader och sen börja med vanlig mat samt fortsätta amma.

Jag kan fortfarande använda New Baby i stl 3 ( vilket är också den sista i serien med nätet) Men hon kommer växa ur den snart och då står man där som en idiot igen.

Jag uppskattar starkt alla era tips och råd 

Ok! Jag kommer inte ihåg. Använde dem sist 2010. De kom i början på 2000talet. De bästa blöjorna för spädbarn som ammas och borde göras i en fyra då! 2003 fanns de bara upp till 2:an men såg att 1:an är för små små nyfödda, inte normal stora bebisar.

• Lillame21

Dessa var det första blöjorna jag köpte till sonen (då i magen) tycker inte alls de var små i storlekarna. Köpte ettor till han med en födelsevikt på 4,2 kg till sina 53cm. Han var då alltså över medel. Tycker att blöjan har en dyster design. Blöjorna från libero var mer gulliga och fina. Har varit i kontakt med pampers angående en storlek 4 i dessa -11, men fick svaret att utanför Scandinavien finns inte denna efterfrågan pga. ammningstiden.

Lillame21

De sa de till mig 2003 då fanns bara 1 och 2 men har visst utökat till tre efter det. Men håller helt med om att en fyra behövs

Svar på tråden HJÄLP - Frustrerad över blöjor