Studera distans, sjuksköterska?
Funderar på sjuksköterskeyrket, sökte för några år sedan, men mina betyg var inte tillräckligt bra för den ort jag ville studera på.
Har någon här erfarenhet av distansutbildning? Nån bra hemsida?
Funderar på sjuksköterskeyrket, sökte för några år sedan, men mina betyg var inte tillräckligt bra för den ort jag ville studera på.
Har någon här erfarenhet av distansutbildning? Nån bra hemsida?
Läste på distans. För mej var det drygt med självdisciplinen, men andra klarade det galant :) blev klar ändå
Hej, Lemio
kan inte du berätta lite hur ser det ut att studera distans har sökt på KI. har barn och jobbar halvtid.
tror du att det funkar?
mvh Akville
Hej jag kan berätta lite då jag studerar distans dock bara första terminen än så länge, det ser säkert lite olika ut beroende på vad för skola man går på också.
Men jag tycker helt klart att det funkat riktigt bra hittills, i två kurser har man varit ca en vecka på skolan vid kursstart och haft föreläsningar varje dag typ 8-16 sedan har vi efter den "inneveckan" suttit hemma och pluggat. I några kurser är så gott som allt via datorn och då ser man föreläsningar via Adobe som programmet heter. Vissa lärare spelar in föreläsningarna så du kan se dom när du vill och flera gånger, vilket jag tycker är en stor fördel och särskilt för dom som kombinerar studierna med jobb.