• Odella

MVC i Göteborg?

Hej! Tänkte vi kunde prata om våra upplevelser på de olika MVCn i Göteborg och kanske tipsa andra. Har själv endast erfarenhet av ett MVC, det i Bergsjön där jag bor. Har varit där 3 gånger för olika grejor, och det är väl blandad kompott. En del är superduktiga och skickliga, men en jag träffade där är riktigt dålig tyvärr. Ska till Gamlestadens MVC om ett par veckor för inskrivning, så får se hur det går. Annars byter jag till Bergsjöns och kräver att få "min" BM :)

• Svar på tråden MVC i Göteborg?
  • Gåsan

Gick på Majornas MVC och skall dit igen. Det är nytt och trevliga lokaler.
    Finns någon BM som inte är så poppis annars har jag bara hört bra om personalen.
    Det är hyfsat lätt att få tag i dem. Man lämnar nummer så ringer de upp. Kan vara lite "lång" väntan på läkartid (om man nu skulle behöva det).

Annars tycker jag att de är hjälpsamma och förstående. 

• bibo

Jag går på Masthuggets MVC. Vi fick vår egna BM, de ringer upp fort och när vi var där slapp vi vänta. 

De var även bra på att rekommendera hur man får UL tidigare och rekommenderade även privata mvc (om vi ville göra KUB billigare). Tycker att det verkar väldigt bra!

• Realmilla

Jag går på privat mottagning heter Barnmorskegruppen och ligger nära central stationen är jätte nöjd med det stället är 3:dje gången jag går där nu!

Menade din BM att det är billigare att göra KUB privat? Då undrar jag just vad det kostar annars!!
    Vi gjorde KUB UL på Emmas ultraljuds klinik
    Och vi betalade 1900 kr
    Rekommenderar verkligen det stället mycket. Trevlig och kunnig personal vi gjorde även ett tidigt ultraljud där.
    Barnmorskegruppen har också KUB UL kostar 1500 kr

• bibo

Det var det hon sa att vissa privata konkurrerar med priset 1500 då det kostar 1600 hos dem

• Gåsan

Vi skall göra KUB på Masthuggets BVC den 6:e nov, känns lite nervöst gjorde inget med ettan men nu är vi lite närmare 35 strecket och tvåan kommer så tätt. Tycker dock att det känns jobbigt att ev. behöva fatta beslut...

• Diass

Hej... jag ska göra KUB den 5 nov på samma ställe...

• Diass
    bibo skrev 2012-09-25 15:02:36 följande:
    Jag går på Masthuggets MVC. Vi fick vår egna BM, de ringer upp fort och när vi var där slapp vi vänta. 

De var även bra på att rekommendera hur man får UL tidigare och rekommenderade även privata mvc (om vi ville göra KUB billigare). Tycker att det verkar väldigt bra!
    Va? Billigare Kub??? Var?? Mig sa de inget till....
  • bibo

Va kul att vi är fler som går på masthuggets mvc =)

Hon nämnde bara att vissa privata mvc gör det billigare.. Som  Realmilla nämnde Barnmorskegruppen har också KUB UL kostar 1500 kr =)

Lycka till vi kanske springer på varandra ;) 

• Diass
    bibo skrev 2012-10-03 14:26:30 följande:
    Va kul att vi är fler som går på masthuggets mvc =)

Hon nämnde bara att vissa privata mvc gör det billigare.. Som  Realmilla nämnde Barnmorskegruppen har också KUB UL kostar 1500 kr =)

Lycka till vi kanske springer på varandra ;) 
    Jaha, då var det ju inte så stor skillnad.. jag får betal 1600 där... Glad
  • Syrran86

Jag går på mvc Munkebäck och är jättenöjd! Barnmorskan heter Emma och är duktig. Vi gjorde kub på mamma Mia på Carlanderska, kostade 1500 och jag har absolut inget att anmärka på där.

• Pyl

Jag går på Krokslätts mvc hos en som heter Åse. Har bara varit där en gång (idag), men allt kändes bra! Vi ska fundera på att göra kub, men det lutar åt att vi inte gör det.

Svar på tråden MVC i Göteborg?