• Gotlandsunge

Ni som bantar - vad äter ni när ni är bakis?

Nu är det väl inte det optimala att dricka alkohol när man bantar, men om man nu gör det så finns ju ett enormt sug efter pizza eller annan onyttig mat dagen efter (och för min del gärna 2 liter coca-cola till). Vill ändå efter en festkväll försöka återgå till det nyttiga så fort som möjligt (följer dock ingen diet).

Vad äter ni "dagen efter"? 

• Svar på tråden Ni som bantar - vad äter ni när ni är bakis?
  • missen73

Har man ändå druckit alkohol o sabbat bantningen så kan man lika gärna äta den pizzan dagen efter o sen ta en långpromenad eller ett gym pass

• SilverEmma

Jag har bantat typ mer än halva mitt liv, men när jag var bakis så sket jag alltid i vad jag åt...så det blev som du skriver, fet mat, cola och sen gärna chips eller godis att tugga på hela dagen.

Nu har jag gjort en GBP och KAN helt enkelt inte äta så...då mår jag ju bara ännu sämre.  Har varit bakis två gånger sedan min op och då har jag druckit vatten, iskaffe eller cola zero. Jag har laddat upp med god, färsk frukt som mango, melon, granatäpple, olika bär...ätit det som det är eller blandat ner i vaniljkesella. Gurka eller morötter är gott att dippa i vanlig chipsdip. Sen har jag gillat dessertostar att ligga och snacksa på i soffan.  

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Gotlandsunge

missen73, tycker inte att man har sabbat bantningen för att man dricker alkohol en kväll. Kanske att man stannar upp eller går upp lite grann, men det är ju bara att fortsätta kämpa. Jag tycker att det är bättre att återgå till sunda vanor så fort som möjligt :)

SilverEmma frukt med vanligkesella lät ju jättegott!!! Tack för tipset! Ska ladda upp med det inför i morgon :) Kanske att jag köper fryst frukt och värmer i en kastrull och med kesella till :) 

• missen73

Ja var ju lite det jag menade , äter du en pizza sen så har du gjort samma sak oxå !

• Duckan

Har aldrig varit sugen på pizza dagen efter. Är jag bakis äter jag så lite som möjligt.

• Sanjos

Brukar dricka och äta när jag kommer hem på natten. Har de senaste gångerna inte vart bakis dagen efter men de gånger man vart de så blir det mest vatten och läsk (om man har de hemma). I mat väg så kan de bli vad som helst som man har hemma. Går sällan och köper snabbmat dagen efter

Svar på tråden Ni som bantar - vad äter ni när ni är bakis?