• Carolineh89

VÄGGORD

Har varit på Hornbach och inhandlat bokstavsschabloner och ska måla ett ord på denna väggen.

Har någon något tips?
    Och vad har ni använt för slags färg själva?

Tacksam för svar Kyss

• Svar på tråden VÄGGORD
  • Carolineh89
    ChokladEller skrev 2012-09-22 15:34:22 följande:
    Amor vincit omnia
    har den som tatuering :) och är faktiskt ganska trött på latinska ordspråk.. det är så vanligt nu förtiden.
    men tack :))
  • Emmyl
    ChokladEller skrev 2012-09-22 15:34:55 följande:
    Tycker jag, de muppar på telefonen har jag märkt! :)

Va?
  • Emmyl
    Carolineh89 skrev 2012-09-22 15:35:15 följande:
    har den som tatuering :) och är faktiskt ganska trött på latinska ordspråk.. det är så vanligt nu förtiden.
    men tack :))

Precis som väggord då? Tråkit att du har tatuerat in något du har tröttnat på....

Om du itne vet vad du ska skriva kanske du inte ska ha väggord? Det enda jag tycker är fint är när det står Välkommen i en hall.  
  • Carolineh89
    Emmyl skrev 2012-09-22 15:38:34 följande:

Precis som väggord då? Tråkit att du har tatuerat in något du har tröttnat på....

Om du itne vet vad du ska skriva kanske du inte ska ha väggord? Det enda jag tycker är fint är när det står Välkommen i en hall.  
    jag har tröttnat på väggord av latinska ordspråk. inte väggord, för det har jag aldrig haft själv.

du var ju inte direkt till någon hjälp, så fattar inte ens varför du kommenterar överhuvudtaget.
  • Emmyl
    Carolineh89 skrev 2012-09-22 15:49:54 följande:
    jag har tröttnat på väggord av latinska ordspråk. inte väggord, för det har jag aldrig haft själv.

du var ju inte direkt till någon hjälp, så fattar inte ens varför du kommenterar överhuvudtaget.
    Jag menade att väggord är så vanligt nu för tiden.
  • Carolineh89
    hernameispekka skrev 2012-09-22 15:57:30 följande:
    Vilket rum är det i?
    sovrummet :)
    jag har hittat några fina,

• vivla

Tycker du ska skriva något som betyder något för just dig. Finns massa väggord färdiga, men finast tycker jag om du vet nån mening i någon låttext, nåt citat eller visdomsord :)

• hernameispekka

Fina!

Lite förslag till ett sovrum:

Din dröm ger åt tanken vingar (Från askungen)
    Les rêves qui sommeillent dans nos coeurs (En dröm är en önskan ditt hjärta ger (samma rad fast på franska))

Bedroom Vinyl Wall Quotes Decals - Wall Stickers City

• hernameispekka
    vivla skrev 2012-09-22 16:36:09 följande:
    Tycker du ska skriva något som betyder något för just dig. Finns massa väggord färdiga, men finast tycker jag om du vet nån mening i någon låttext, nåt citat eller visdomsord :)
    Håller med!
  • Carolineh89
    vivla skrev 2012-09-22 16:36:09 följande:
    en mening i en låttext som betytt mycket för mig har alltid varit - im a big big girl in a big big world.
    men det känns ju lite...sådär att sätta upp på väggen kanske?

hmm, det är inte lätt detta alltså :) haha men tack så hemskt mycket för hjälpen!
  • Carolineh89
    hernameispekka skrev 2012-09-22 16:40:00 följande:
    Fina!

Lite förslag till ett sovrum:

Din dröm ger åt tanken vingar (Från askungen)
    Les rêves qui sommeillent dans nos coeurs (En dröm är en önskan ditt hjärta ger (samma rad fast på franska))

ÄLSKAR ju franska, så det sista du skrev ska jag tänka igenom :) tack!
  • hernameispekka
    Carolineh89 skrev 2012-09-22 16:44:37 följande:
    ÄLSKAR ju franska, så det sista du skrev ska jag tänka igenom :) tack!
    Såg det så sökte upp vad det hette på franska.

Du kan ju komma på saker du gillar och be någon som kan franska att översätta det. Tex.

Bitar ur denna texten (eller omändrad med några av dina favoritsaker).

Raindrops on roses and whiskers on kittens
    Bright copper kettles and warm woolen mittens
    Brown paper packages tied up with strings
    These are a few of my favorite things

Cream colored ponies and crisp apple streudels
    Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
    Wild geese that fly with the moon on their wings

Girls in white dresses with blue satin sashes
    Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
    Silver white winters that melt into springs

Antingen på engelska eller översatt till franska.

• vivla

Det beror ju på hur det sätts på väggen :) du kanske kan fixa nåt häftigt motiv till så det inte låter så malplacerat? Eller trolla lite med bokstäverna typ kursivt, fet text påvalda delar. Eller skriva något som gör dig glad när du ser det. Typ ex "vad jag känner kan ingen ta ifrån mig" eller "idag är en ny dag" typ lite peppord, när du ändå har spegeln bredvid ;)

Carolineh89 skrev 2012-09-22 16:43:58 följande:
    en mening i en låttext som betytt mycket för mig har alltid varit - im a big big girl in a big big world. men det känns ju lite...sådär att sätta upp på väggen kanske? hmm, det är inte lätt detta alltså :) haha men tack så hemskt mycket för hjälpen!

• Hoppfull84

om du nu absolut vill ha väggord (vilket iofsig känns lite 90-tal) så skulle jag rekommendera att köpa vinyl som man klistrar på väggen istället för att kladda med färg och schabloner.

typ vinyldekor.se eller liknande så får du massa förslag och bara att välja nåt om passar, mycket lättare att få det rakt och absolut kladdfritt. dessutom lättare att ta bort om du skulle tröttna, bara att dra bort (målade svarta bokstäver på ljus bakgrund är inte lätt att måla över)

Svar på tråden VÄGGORD