VÄGGORD
Har varit på Hornbach och inhandlat bokstavsschabloner och ska måla ett ord på denna väggen.
Har någon något tips?
Och vad har ni använt för slags färg själva?
Tacksam för svar
Har varit på Hornbach och inhandlat bokstavsschabloner och ska måla ett ord på denna väggen.
Har någon något tips?
Och vad har ni använt för slags färg själva?
Tacksam för svar
Amor vincit omnia
Tycker jag, de muppar på telefonen har jag märkt! :)
Carpe diem, welcome, kärlek,
Vilket rum är det i?
Tycker du ska skriva något som betyder något för just dig. Finns massa väggord färdiga, men finast tycker jag om du vet nån mening i någon låttext, nåt citat eller visdomsord :)
Fina!
Lite förslag till ett sovrum:
Din dröm ger åt tanken vingar (Från askungen)
Les rêves qui sommeillent dans nos coeurs (En dröm är en önskan ditt hjärta ger (samma rad fast på franska))
Det beror ju på hur det sätts på väggen :) du kanske kan fixa nåt häftigt motiv till så det inte låter så malplacerat? Eller trolla lite med bokstäverna typ kursivt, fet text påvalda delar. Eller skriva något som gör dig glad när du ser det. Typ ex "vad jag känner kan ingen ta ifrån mig" eller "idag är en ny dag" typ lite peppord, när du ändå har spegeln bredvid ;)
om du nu absolut vill ha väggord (vilket iofsig känns lite 90-tal) så skulle jag rekommendera att köpa vinyl som man klistrar på väggen istället för att kladda med färg och schabloner.
typ vinyldekor.se eller liknande så får du massa förslag och bara att välja nåt om passar, mycket lättare att få det rakt och absolut kladdfritt. dessutom lättare att ta bort om du skulle tröttna, bara att dra bort (målade svarta bokstäver på ljus bakgrund är inte lätt att måla över)