• Anonym (Dåliga ägg)

Dålig äggkvalité

Hej,

Jag har ett barn sedan tidigare som kom till för att min ÄL blev försenad med 9 dagar med hjälp av Agnus Castus tedroppar. Vi stod i kö för IVF då men klarade det på egen hans.

Nu vill vi ha ett till barn och Agnus Castus hjälper inte denna här gången för min ÄL kommer som vanligt.

Nu till min fråga vad kan hjälpa äggen att mogna?? Vill inte ställa mig i IVF kön igen om jag kan få mina ägg mogna på annat sätt..

Tacksam för alla råd och tips

• Svar på tråden Dålig äggkvalité
  • Anonym

Vad menar du? Hur vet du att äggen inte mognar? När de är mogna så får du ju ägglossning och har äggen då inte blivit befruktade så får du så småningom din mens. 

• Vickan I

Fattar inte heller. Äl blir ju när äggen är mogna? Sedan om det är dålig kvalité eller ej på ägget/äggen som släpper är en annan sak. Har du fått bekräftat att du har dåliga ägg el ngt du bara tror?

• Anonym (Dåliga ägg)

Äggen släpper men de är inte mottagliga, inte tillräckligt mogna, för spermier, bekräftat när jag gjort utredningen.

• Anonym (Dåliga ägg)

Ingen som har något råd eller tips?

• Anonym (Dåliga ägg)

puffar

• Anonym (Intresserad)

Jag har inget tips men jag undrar hur ni kunde få veta att äggen inte mognade tillräckligt innan ÄL? Vilket moment i utredningen är det som undersöker detta?

Skulle gärna vilja veta lite mer om detta eftersom vi är oförklarligt barnlösa och just misslyckats med IVF. Jag har ÄL ganska tidigt i cykeln, dag 11-12.

• Blingbling

TS, hur har det gått? Fick du Munkpepparen att försena din ÄL tillslut? Är du gravid nu? Intresserad eftersom jag också får lite senare ÄL av Agnus Castus, vilket ju är jättebra för fertiliteten!

Svar på tråden Dålig äggkvalité