• Bellamella

Var fira jul ensam med sitt barn

I år kommer jag och min dotter på 7 år fira jul själva. Det är inget jag har valt utan det har råkat bli så. Jag är så klart väldigt ledsen för det för min dotters skull. Jag vill väldigt gärna att hon får en jul med andra barn, tomte mm.

Finns det någon här på Familjeliv som kan tipsa om ett ställe i Sverige (gärna inte för långt ifrån Skåne) där man kan fira julafton med ev. övernattning? Hade gärna velat ha något med Astrid Lindgren tema men så klart inte nödvändigt.
    Vi kan inte åka utomlands för det har jag inte råd med.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Var fira jul ensam med sitt barn
  • Turez

Frälsningsarmén och svenska kyrkan är några ställen men de har kanske inte den där mysfaktorn som du eftersöker.
    Annars så vet jag inte :) 

Andra barnet väntas den 11 maj
  • Vickan I

Ett år var jag, min mamma och mormor anti och körde en typ Ålandskryssning el Mariefred el vart båten nu gick. På båten var det faktiskt ganska många barn med, det fanns tomte, julpyssel och massor för barnen. Nu är det en bit åka upp för er, men ett tips om det inte dyker upp bra saker närmare.

• Vickan I

Var alltså ingen fylle-ragg kryssning utan en julkryssning med par och familjer.

• Nyfiken gul

kanske åka på nån Herrgåd eller slottsweekend om det finns möjlighet?

Där brukar det finnas mycket julfirande och aktiviteter för alla boende.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tina83

Leos lekland har öppet på julafton. vet inte om det finns hos er dock..... 

kanske ingen julstämning men ni kommer iväg på nåt kul i alla fall  

• Regnig måndag
    Vickan I skrev 2012-09-22 15:59:59 följande:
    Ett år var jag, min mamma och mormor anti och körde en typ Ålandskryssning el Mariefred el vart båten nu gick. På båten var det faktiskt ganska många barn med, det fanns tomte, julpyssel och massor för barnen. Nu är det en bit åka upp för er, men ett tips om det inte dyker upp bra saker närmare.
    Jag har också gjort det fast utan barn och det är riktigt trevligt. Det går inte alls att jämföra med resterande 364 dagarna.
    Det rekommenderas varmt.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Bellamella

Har bokat julpaket i Åre som inte blev så dyrt. 4500:- för mig och dottern för 4 dagar över jul inkl all mat och underhållning.
    Tack för alla era tips  

Svar på tråden Var fira jul ensam med sitt barn