• jennie30

Barngrindar!!

Snart flyttar vi till hus och kommer då behöva barngrindar som är 122 cm breda,grejen är att det verkar vara väldigt svårt att hitta just lite bredare grindar som inte kostar skjortan..

Någon som har något bra tips på vart man kan hitta dessa barngrindar som är lite bredare än vanligt och inte är alltför dyra??

• Svar på tråden Barngrindar!!
  • Emmut

Kan ni inte försöka bygga en själva? Finns ju varianter i trä som inte borde vara så svåra att göra om man är händig

• jennie30
    Emmut skrev 2012-09-22 20:46:28 följande:
    Kan ni inte försöka bygga en själva? Finns ju varianter i trä som inte borde vara så svåra att göra om man är händig
    Nja,det får verkligen bli en sista utväg i så fall..nog för att min gubbe är händig men det är tiden som fattas
  • Lumo

Har inte koll på måtten, men på ikea finns en vit metallgrind som kläms fast i dörrhålet. Till denna finns en förlängningsenhet. Läs på deras hemsida. Vi har en sån grind o den är super, dessutom billig!

• clembke

Vi köpte mdf-skivor som vi gjorde grind av. Såga i rätt storlek, slipa till kanterna o måla. Kraftigare gångjärn o sen på plats. Behöver inte ta så lång tid. :)

Vi hade en som man klämde förr o jag gillade inte dom. Men kanske är dom bättre nu än då. :)

• Coyote

Lidl säljer barngrindar som också kan förlängas åt sidorna, men jag är inte säker på hur breda de kan bli.

• Emmut

Hej, var på babyproffsen igår och de har grinar upp till 2 m dörrhål, iaf i norrköping :) kostar dock en hel del

• jennie30

Tack alla för tipsen!

Biltema och Ikea har tyvärr inte de mått vi behöver så det går bort men ska ta en koll på ett par andra ställen som ni har föreslagit så får vi se vad vi kan hitta

• Skarpa

Vi har samma bredd på vår trappa och har precis köpt en sådan här: www.babyproffsen.se/produkt/visa/342:Troll_faellgrind på Babyproffsen. Kostade tyo 549:- eller däromkring. Dock sade personalen i butiken att de skulle sluta sälja just Trolls grind och istället ta in något annat märke, men som jag förstod skulle det vara samma typ av grind och liknande storlekar.

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • FraYo

Men du vet tt biltema kan du bugga upp med sektioner för trappor mm? De gjorde vi :).

• jennie30
    FraYo skrev 2012-09-27 08:52:00 följande:
    Men du vet tt biltema kan du bugga upp med sektioner för trappor mm? De gjorde vi :).
    Jag kanske är trög men vad menar du med att bygga upp sektioner?
  • jennie30
    Skarpa skrev 2012-09-26 18:30:30 följande:
    Vi har samma bredd på vår trappa och har precis köpt en sådan här: www.babyproffsen.se/produkt/visa/342:Troll_faellgrind på Babyproffsen. Kostade tyo 549:- eller däromkring. Dock sade personalen i butiken att de skulle sluta sälja just Trolls grind och istället ta in något annat märke, men som jag förstod skulle det vara samma typ av grind och liknande storlekar.
    Tack!

Kanske inte kommer billigare undan hur gärna jag än vill...vi behöver 2 grindar så pengarna drar iväg fort då..
  • Sade

Vi köpte en trappgrind från troll, visserligen bara 100 cm men den finns också i 150 cm och kostar runt 350 kr om man vill ha den vit. Vår trappa är 90 cm och maken fick såga av en bit men det var enkelt gjort.

• Skarpa
    jennie30 skrev 2012-09-27 09:05:53 följande:
    Tack!

Kanske inte kommer billigare undan hur gärna jag än vill...vi behöver 2 grindar så pengarna drar iväg fort då..
    Utifrån det jag kom fram till när jag försökte hitta så breda grindar, var att det nog inte går att få det billigare. Men med tanke på att de andra jag hittade snarare kostade ett par tusen så tyckte vi att 5-600:- var ett rätt okej pris
    Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • jennie30
    soda skrev 2012-09-27 13:19:48 följande:
    Vi fick en gammal spjälsäng och tog långsidan och fixade den till grind, vart billigt, enkelt och gick fort, och blev tillräckligt lång (tror den var 120 cm).
    Smart! Glad
  • jennie30
    Sade skrev 2012-09-27 10:35:52 följande:
    Vi köpte en trappgrind från troll, visserligen bara 100 cm men den finns också i 150 cm och kostar runt 350 kr om man vill ha den vit. Vår trappa är 90 cm och maken fick såga av en bit men det var enkelt gjort.
Svar på tråden Barngrindar!!