• Airona

Lergigan-biverkningar?

Har fått lergigan för illamåendet och det hjälpte ganska bra! :) MEN nu är jag helt HÖG! Darrig och matt i knäna, total trötthet, svårt att artikulera.
    Har hört att det kan vara så och att det
    gär över och att man vänjer sig. Vad har ni för upplevelser. Gick det över?

• Svar på tråden Lergigan-biverkningar?
  • Vendelsö

Har du testat lergigan comp? Inte lika stark och innehåller uppiggande medel. Jag blir inte dåsig alls av dem, lite påverkad första dagarna bara. Man kan ta comp på dagarna och vanlig lergigan till natten. Jag får också pyridoxin som är vitamin b6 som komplement och det gör stor skillnad. Jag tror du vänjer dig!

• Bebisfeb

Jag stod ut i en vecka bara. Sov sov sov sov sov och sov. Orkade inte äta så det var ingen hit för mig! Prova ta lägra dos kanske?

• Airona

Ska prova ta 1/2 ikväll och sen imorgon ska jag ringa o se om jag kan få Comp istället!!

• Vendelsö

Om du ändå kontaktar läkare, kolla om de kan skriva ut även pyridoxin som förstärker effekten (funkar iaf för mig). Finns också receptfritt.

• WeModified

Finns mite 5mg, svagaste av dom. Dom fick min fru när hon var gravid, blev lite sömnig ibland.

We are modified. noxigen.blogspot.se/ Lite sex, lite naket.....
  • lightfish

Fördelen med Lergigan är att den blir rabatterad, det blir inte Lergigan Comp (den kommer alltid kosta 75 kr burken om jag inte minns fel). Det du kan göra är att komplettera med Koffeintabletter som det är i Comp.

• Vendelsö

Ja lergigan comp är dyrare och omfattas inte av högkostnadsskyddet och kostar över 90 kr för 30 tabletter. Lergigan tror jag kostade drygt 70 för 100 tabletter. Compen innehåller koffein och effedrin. Jag lägger några hundra i månaden på medicinerna men det är det värt. Utan dem ligger jag bara och kräks hela dagarna. Nu mår jag bara lätt illa, kan äta och jobba.

• Airona

Jag betalar gärna hundratals kronor mer i månaden på medicin än att må piss illa eller inte kunna funka alls pga läkemedelsbiverkningar. Ska ringa imorgon! :)

• Lumo

Testa dra ner dosen bara, det kanske räcker. Jag använde Lergigan som sömntablett som gravid (kunde inte sova utan sov 1-3 h/natt i 3 månader pga hormonerna). Jag märkte att det räckte att ta en kvart/halv för att få den effekt jag behövde. Kanske är det samma när det gäller effekten för illamåendet? Du kanske kan ta halva tabletten men lite oftare istället?!

• lightfish

Så bra att alla här har jättemycket pengar (jag kan väl inte påstå att det går någon nöd på mig) men det finns de som behöver ta 10 Lergigan Comp om dagen och 75 kr per tre dagar är en del och sen alla extra kostnader för all mat...(jag kunde absolut inte äta vad som helst).

• 3mamma
    Vendelsö skrev 2012-09-22 21:40:13 följande:
    Har du testat lergigan comp? Inte lika stark och innehåller uppiggande medel. Jag blir inte dåsig alls av dem, lite påverkad första dagarna bara. Man kan ta comp på dagarna och vanlig lergigan till natten. Jag får också pyridoxin som är vitamin b6 som komplement och det gör stor skillnad. Jag tror du vänjer dig!

Hur ofta tar du pyridoxin? Köpte tabletter igår.
  • pippilirum

Jag åt lergigan comp och märkte tyvärr ingen skillnad från att ha ätit lergigan. Jag sov jämt. Vi flög utomlands i den vevan och jag har knappt ett minne av den flygresan. Tyckte inte heller att det hjälpte så bra mot illamåendet. Det enda var som sagt att jag sov bort illamåendet.

• 3mamma
    Vendelsö skrev 2012-09-27 21:17:31 följande:
    Jag tar en tablett pyridoxin per dag, 40 mg.

Tack för snabbt svar Då ska jag testa det.
Svar på tråden Lergigan-biverkningar?