Jag har relationsångest...
Hej
Jag har kommit fram till att jag har någon sorts relationsångest (om det finns något som heter så). När jag tänker på att träffa någon får jag panikkänslor inför det ansvar som jag känner för den personens hjärta och känslor och när jag har dejtat innan så har jag alltid fått kalla fötter, eller bara helt enkelt tappat intresset.
Jag har haft killar innan och varit i längre förhållanden, men det har alltid varit kantat av ångest inför relationen och mina känslor och hans känslor. I andra förhållandet hade jag en konstig ångest som satt som en klump i magen över tankar som handlade om jag verkligen var kär, ska det kännas såhär, osv. Och trots dessa tankar ville jag inte vara utan honom, fick panik av tanken att inte vara med honom samtidigt. Min ångest släppte över en natt ungefär efter ett halvårs dejtande. Bara sådär. och vilken lättnad! Sedan tog det slut av andra orsaker men...
Jag kan inte komma underfund med varför jag känner såhär. jag har varit singel länge nu, i flera år och saknar närhet till en man. Är medlem på en dejtingsida, men vågar inte lägga upp bild och jag tar inte kontakt med någon för jag vet innerst inne att jag inte kommer orka med hela tjolabaholaprocessen med dejting, magont, och ev besvikelse för att inte tala om den ångest jag förväntar mig få. Det känns som att jag skulle vilseleda killen och att han kommer upptäcka att jag inte alls är så fantastisk som jag verkar vara.
Jag trivs som singel för jag har inte den ångesten som jag får när jag är på gång med någon, men samtidigt äter det upp mig för jag är redo för kärlek och jag har så mycket kärlek att ge...Jag får ingen rätsida på det!
Någon som kan säga några ord? Någon som känner samma sak?