• nostalgi

Uppge sitt visa kort nr + säkerhetskod för att skaffa Apple-ID??

Tycker inte jag har lust med det precis, hur säkert är det??

• Svar på tråden Uppge sitt visa kort nr + säkerhetskod för att skaffa Apple-ID??
  • Whitetrash86

det är ju ett måste,  utan att ange kort nr och kod så kan du ju inte köpa några appar. Och genom att skaffa ID så blir det säkrare än att du ska ange kort nr och kod för varje gång du vill köpa en app.

• nostalgi
    Whitetrash86 skrev 2012-09-23 14:25:12 följande:
    det är ju ett måste,  utan att ange kort nr och kod så kan du ju inte köpa några appar. Och genom att skaffa ID så blir det säkrare än att du ska ange kort nr och kod för varje gång du vill köpa en app.
    Okay, tycker bara det låter lite osäkert, men kan man lita på det helt då? Var hänvänder man sig om något skulle gå snett? Tex att de drar pengar för appar man inte har köpt?
  • Stork

Du kan ju välja att inte skriva in det. Dock blir det krångligare om du ska köpa något. Men det kanske du inte ska?

• mammis76

Man kan knappa in det sen om man ska köpa appar , inget måste från start

• nostalgi
    Stork skrev 2012-09-23 14:31:26 följande:
    Du kan ju välja att inte skriva in det. Dock blir det krångligare om du ska köpa något. Men det kanske du inte ska?
    Jag försökte ju att hoppa över den punkten när jag ville skapa Apple-id, men det gick inte. Hade bara tänkt att installera gratisappar. Finns det kanske andra sätt att komma åt gratisapparna?
  • mammis76

Jag hoppade över det o det gick bra !

• nostalgi
    mammis76 skrev 2012-09-23 16:04:37 följande:
    Jag hoppade över det o det gick bra !
    Nå jag får väl pröva igen då.
  • nostalgi

Nå men tack för svaren, provade några gånger och till sist gick det bra. Ganska kul med gratisapparna, det finn ju många att välja på.Cool

• Mint
    nostalgi skrev 2012-09-23 14:29:12 följande:
    Okay, tycker bara det låter lite osäkert, men kan man lita på det helt då? Var hänvänder man sig om något skulle gå snett? Tex att de drar pengar för appar man inte har köpt?
    Jag har aldrig varit med om det (haft iPhone i 3 år) men om det händer kontaktar du Apple eller din bank.
    Det är inte osäkrare (snarare tvärtom) än att dra kortet och slå koden i affärer och bankomater.
  • nostalgi
    Mint skrev 2012-10-03 06:10:56 följande:
    Jag har aldrig varit med om det (haft iPhone i 3 år) men om det händer kontaktar du Apple eller din bank.
    Det är inte osäkrare (snarare tvärtom) än att dra kortet och slå koden i affärer och bankomater.
    Okay, tack tack.
Svar på tråden Uppge sitt visa kort nr + säkerhetskod för att skaffa Apple-ID??