• Miranda80

Gravid i vecka 33, killen gjort slut. Vad göra?

Rolig situation man hamnat i. :(

Killen vill ej fortsätta mer, vi har hus tillsammans och bebis på g snart. Vet inte hur jag ska lösa detta.
    Måste hitta boende innan bebisen kommer, vilket inte är lätt i Uppsala. Sen har jag två hundar också som jag måste ta hänsyn till, plus ekonomin som inte är den bästa pga bebisen. 

Vad ska man göra?? känns som en omöjlig situation och komma ifrån på en månad.

tycker det är lite taskigt att komma nu och göra slut när det är så pass nära förlossning och allt, men känns det inte rätt för honom så är det ju bra att veta det också.

• Svar på tråden Gravid i vecka 33, killen gjort slut. Vad göra?
  • Suzén

Men gud! Kan du inte vara kvar i huset så länge? Lite jobbigt att flytta o packa när du är höggravid!

• Miranda80

Vill ju inte bo med honom längre. vill ha ett stabilt boende för mig och bebisen. så jag kan bara koncentrera mig på mitt liv. slippa honom.

• hairspray

Fy faan vilken idiot. Tur att du slipper honom.... Hur KAN man gora sa mot en gravid?????????

• princessminizz

Hmmm,tycker att ska ni separera.Skall du ha huset då du är höggravid & bebis på G som behöver det mer än honom...Så får han väl flytta till någon så länge, tills du har fött barnet och hunnit landa lite.För att sedan ev orka söka lägenhet..det är ju inget man kan på 1 vecka

• Miranda80

Jag tycker väl också egentligen att jag ska va kvar i huset, men har ju inte råd med det. plus att jag har ingen här i närheten som kan hjälpa mig med hundarna o bebis m.m. i början.
    det är jobbigt att behöva stressa nu för att hitta lägenhet. man vill ju ta det lugnt sista tiden.

:(

• Mabaja

Är det just i Uppsala du tänker leta bostad i? Hyres? Br? Ägande?

Tänkte eftersom du inte hade någon som kan hjälpa i början..

• Miranda80

solstråle 1223:
    Vi har väl haft lite upp o nergångar i förhållandet, men trodde väl att det börja lösa sig. Tycker det är tråkigt att han ej kunnat säga tidigare men han kanske bara fick nog nu.

Mamma till W:

Letar lägenhet i Uppsala och Hallstavik, norrtälje, gimo, alunda. nu ska jag kolla på en lägenhet nästa vecka. jag hoppas verkligen att jag kan få den. det skulle underlätta allt så mycket.

har min släkt i hallstavik, därför jag skulle vilja ha lägenhet där. då vet jag att jag får all hjälp jag behöver.

• Lottiz84

Såg att tråden var några år men blev berörd.

Hur har det gått för dig!? Fick pappan kalla fötter och ångrade sig eller? Vill han va pappa efter att barnet kommit eller hur blev det?

• Yasminaoo
    Miranda80 skrev 2012-09-25 18:58:43 följande:

Jag tycker väl också egentligen att jag ska va kvar i huset, men har ju inte råd med det. plus att jag har ingen här i närheten som kan hjälpa mig med hundarna o bebis m.m. i början.

det är jobbigt att behöva stressa nu för att hitta lägenhet. man vill ju ta det lugnt sista tiden.

:(

Han borde hjälpa till ekonomiskt så det löser sig..! Visst kan han backa från kärleksrelationen men inte från att ha startat familj och satt en bebis i din kropp..!

Han får ta sitt ansvar och se till att ni har det bra.
Svar på tråden Gravid i vecka 33, killen gjort slut. Vad göra?