• Emki

    Pergotime, Ägglossningspruta?

    Hej!

    Det är så att jag har ätit ett antal par kurer med pergotime, men jag har aldrig blivit gravid! Har haft ägglossning av dubbelkur. alla gånger utom dem två sista.

    Nu undrar jag varför en del får spruta ovitrelle i samband med  pergotime? Varför har jag inte fått det? dem flesta jag har hört om den senaste tiden har fått ta ovitrelle sprutan.
    Är det lättare att bli gravid, man säkerhetställer ju att ägglossning sker. Eller finns det fler fördelar med ovitrellen?

    Ska ringa gyn och höra om jag kan få prova den i samband med denna pergokur, så jag skulle vela ha lite mera kött på benen!

  • Svar på tråden Pergotime, Ägglossningspruta?
  • Emki

    Är det någon som blivit gravid av pergotime+ovitrelle spruta? Men inte blivit gravid av bara pergotime?

  • kotten12

    Jag har blivit gravid av den kombinationen.. Jag fick ovitrelle för att mina ägg inte släpptes.. De vart förstorade som de skulle men sen hände inget mer.. Har PCOS som gör att ja inte har äl själv. Hoppas ja va till lite hjälp iaf :)

  • Emki
    kotten12 skrev 2012-09-23 22:12:57 följande:
    Jag har blivit gravid av den kombinationen.. Jag fick ovitrelle för att mina ägg inte släpptes.. De vart förstorade som de skulle men sen hände inget mer.. Har PCOS som gör att ja inte har äl själv. Hoppas ja va till lite hjälp iaf :)
    Tack du var mycket till hjälp! Grattis till graviditeten :)

    Jag har också pcos, gyn ska ringa upp mig kl 8.00 så då ska jag höra om ovitrelle!
  • KattenH81

    Jag fick min första pergokur maj/juni med följd att två fina ägg konstaterades vid VUL- fick dock mens dag 31...

    Nu är jag på dag 20 i andra pergokuren och vid VUL förra måndagen såg gyn två ägg- ett som var 19,7 mm och ett som var typ 16,5 mm. Han ville då testa Otrivelle som jag sprang o hämtade på Apo och fick hjälp m på kliniken direkt!

    Vad jag förstår hjälper O till att få till sista "mognaden" av äggen, ge dem skjuts så att de släpper samt innehåller även progesteron som gör att ägget lite lättare ska fästa! Efter att man fått sprutan ska ÄL ske 24-40h

    Jag går nu o väntar på spänning på BIM nästa v! :)

  • Emki
    KattenH81 skrev 2012-09-26 10:51:35 följande:
    Jag fick min första pergokur maj/juni med följd att två fina ägg konstaterades vid VUL- fick dock mens dag 31...

    Nu är jag på dag 20 i andra pergokuren och vid VUL förra måndagen såg gyn två ägg- ett som var 19,7 mm och ett som var typ 16,5 mm. Han ville då testa Otrivelle som jag sprang o hämtade på Apo och fick hjälp m på kliniken direkt!

    Vad jag förstår hjälper O till att få till sista "mognaden" av äggen, ge dem skjuts så att de släpper samt innehåller även progesteron som gör att ägget lite lättare ska fästa! Efter att man fått sprutan ska ÄL ske 24-40h

    Jag går nu o väntar på spänning på BIM nästa v! :)
    Okej, jag håller tummarna för att det funkar på dig och du får ett plus nästa vecka :D

    Jag ska börja ta pergotime tabletterna ikväll! Är nervös över att må dåligt av dem. Har blivit ganska nedstämd/deprimerad av dem förut! Hoppas jag slipper symtom denna gång....
  • KattenH81

    Hoppas du slipper må dåligt! Jag har nog inte känt ngt särskilt när jag tagit dem, kanske lite extra vid äggstockarna möjligen!

    Mmm, jag hoppas verkligen på plus. På ngt sätt känns det inte som det kommer bli ngt :/

  • Sophie16

    Hej. Är lite nyfiken. Fungerade det på dig?


    KattenH81 skrev 2012-09-27 14:43:43 följande:

    Hoppas du slipper må dåligt! Jag har nog inte känt ngt särskilt när jag tagit dem, kanske lite extra vid äggstockarna möjligen!

    Mmm, jag hoppas verkligen på plus. På ngt sätt känns det inte som det kommer bli ngt :/


  • Dakine

    Följer. 
    Jag har också fått diagnosen PCOS. Har en son som är 4 år, och som blev till direkt efter p piller stopp. När vi sedan skulle få syskon hände inget, så nu utreder vi hur vi ska gå vidare. Viktnedgång, pergotime.... 

    Tror att vi ska börja med pergo efter jul! Men skulle egentligen vilja börja med det nu. Måste man även ta otriville i samband med pergo för att det ska hjälpa om man har pcos? Min läkare nämnde nämligen bara pergo. 

Svar på tråden Pergotime, Ägglossningspruta?