• kp53lz39

Hjälp med identifiering av tv program. Snälla.

Det är något som jag tänkt på nu i ett par år, men aldrig riktigt funnit något svar på. När jag var mindre i början av 90talet så gick det ett program på tv runt jul / nyår någon gång. Jag skulle vilja veta vad det var för program. Det var som en musikal med utklädda personer som djur. Har ett starkt minne av bla. en groda som sitter på ett stort näckrosblad i vattnet och fiskar. Jag har för mig att det blir dåligt väder och det börjar regna, grodan får napp och blir neddragen i vattnet. Sen tror jag det var rävar eller vargar som dansade på en äng. Någon som känner igen detta och vet vad den heter skulle jag vara väldigt tacksam. Gick förmodligen på antingen någon av svt kamelerna eller fyran.

/Sökaren

• Svar på tråden Hjälp med identifiering av tv program. Snälla.
  • ollasulrika

Det susar i säven! Eller beatrix Potter , den sistnämda vet jag alltid gick dan innan julafton. Har letat men kan inte hitta den . Det är musikal med dansande djur!

• ollasulrika

Men beatrix Potter har väl både grodor å dansande rävar. Så ja tror mer att det är den.

• ollasulrika

Åh då ska jag fixa den , de va ett tag sen jag letade å minns att jag inte hittade den då !

• kp53lz39

Tack allihopa det var precis vad jag sökte. Beställde ett exemplar direkt.

• pigglet

Åh - den där var jag också livrädd för! Men såg varje år... Det fanns väl kanske inte så mycket annat att se på tv för barn på den tiden? (70-talet, tänk att den fortfarande gick på 90-talet!!)

Svar på tråden Hjälp med identifiering av tv program. Snälla.