ägarbyte på hund
om uppfödaren inte skickat in papprena om ägarbyte på ett halvår och inte betalat har man laglig rätt att ta tillbaka hunden då man fortfarande står som ägare?
om uppfödaren inte skickat in papprena om ägarbyte på ett halvår och inte betalat har man laglig rätt att ta tillbaka hunden då man fortfarande står som ägare?
Vad? Menar du om ägaren har rätt att ta tillbaka hunden?
Nej. Det är köpekontraktet som visar vem som är ägare.
Så om jag har köpt hunden från uppfödaren och sen kommer jag och uppfödaren överens om att hon ska köpa tillbaka hunden på grund av personliga saker här hemma. och hon tar hunden men sen kommer ingen betalning från henne som det står i avtalet men man har skrivit under på ägarbyte pappren men dom skickar hon inte in så efter ett halv år har inga pengar kommit in jag står fortfarande som ägare på hunden och uppfödaren svarar inte. har jag ingen rätt att ta tillbaka hunden då?
ja, den som står som ägare har rätt till hunden. Men om köpekontrakt finns, så gäller detta, till ägarbyte registreras.
Ja vi ser hur det hela slutar men ska iaf ta kontakt med skk och kolla upp det där mer noggrant men om jag står som ägare på hunden kan hon då tex försäkra hunden eller åka till vetrinären?
Är det en uppfödare M registrerade hundar i SKK då kontaktat du deras juridiska avdelning imorgon så hjälper de dig!
1. Köpekontrakt
2. Stamtavla
3 övriga bevis
Så är ordningen :)