• charmed86

Åsikter om Spoling skötbord från IKEA

Funderar på lösningar för skötbord i badrummet då det är rätt litet och vi har en toppmatad tvättmaskin så det går inte att ha skötbord där. Sambon är inte så pigg på ett vägghängt men jag hittade skötbordet Spoling på IKEA och undrar om någon har åsikter om det? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-24 08:02
    Kunde inte lägga upp bild i mobilen men här kommer länken till skötbordet: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50144765/&cid=se%3Emls%3Ehomepage

• Svar på tråden Åsikter om Spoling skötbord från IKEA
  • HEARM

jag tycker det verkar för rangligt. tänkte köpa det tills jag tittapå det i affären. Jag ahr haft skötbädden på golvet. fungerar utmärkt. skötbordet sniglar är ju oxå bra.
    Eller en vägghängd förvaringssystem och skötbädden på tvättmaskinen men bara när ni byter http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20215764/

• charmed86
    HEARM skrev 2012-09-24 08:34:39 följande:
    jag tycker det verkar för rangligt. tänkte köpa det tills jag tittapå det i affären. Jag ahr haft skötbädden på golvet. fungerar utmärkt. skötbordet sniglar är ju oxå bra.
    Eller en vägghängd förvaringssystem och skötbädden på tvättmaskinen men bara när ni byter www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20215764/
    Ja jag antar att man måste titta och känna lite innan man bestämmer sig.. Tvättmaskinen vi har nu är ju som sagt toppmatad och dessutom smal så tror den är för smal för att skötbädden ska kunna ligga ovanpå..
  • HEARM

oki. var hade ni tänkt att dettaskötbord ska få plats? eller är ni ute efter att det är ihopfällbart så ni bara har det framme när det sak bytas? Finns det andra skötbord som är stabilare som får plats? Men mitt tips ä skötbädd på golvet. Finns bara en nackdel. Du måste sitta ner o byta. Fördelarna är många. Du behöver aldrig oroadig att barnet ramlar ner.

• Miah21

Jag hade spoling och jag är supernöjd.

Mamma till Julia, 100126
  • charmed86
    HEARM skrev 2012-09-24 11:44:58 följande:
    oki. var hade ni tänkt att dettaskötbord ska få plats? eller är ni ute efter att det är ihopfällbart så ni bara har det framme när det sak bytas? Finns det andra skötbord som är stabilare som får plats? Men mitt tips ä skötbädd på golvet. Finns bara en nackdel. Du måste sitta ner o byta. Fördelarna är många. Du behöver aldrig oroadig att barnet ramlar ner.

Jag hade tänkt att ha ett hopfällbart som bara står framme vid byte. Att ha skötbädd på tvättmaskinen känns som det bästa men då måste vi köpa ny tvättmaskin och det känns som en onödig extra utgift när vi har en som fungerar..

Att ha skötbädd på golvet kan man ju fundera på men tycker det skulle kännas struligt att sitta på golvet och byta, obekvämt..
  • charmed86
    Miah21 skrev 2012-09-24 11:47:59 följande:
    Jag hade spoling och jag är supernöjd.

Kul! :)
  • Charlotte87

Jätte bra.-..
    HAde den till första dotetrn å komemr använda den till andra dottern :)  

• Ejin

jag tror du kommer tröttna på att fälla upp o ner det där bordet varje gång du ska byta. Små bebisar kan man ju få byta o byta o byta på hur många gånger som helst och att då fälla de där bordet upp o ner, kanske med en spädis i armen skulle jag tycka va hur jobbigt som helst...
    Måste ni ha skötbord i badrummet då om det är litet? Finns de plats på andra ställen funkar du de också...

Vi har skötbordet utanför badrummet och det har aldrig varit något problem... 

• Charlotte87

Fälla upp å ner varje gång man byter? varför gör du det? 
     spoling ska man kunna ha öppet hela tiden..

• Ejin
    Charlotte87 skrev 2012-10-29 10:03:21 följande:
    Fälla upp å ner varje gång man byter? varför gör du det? 
     spoling ska man kunna ha öppet hela tiden..
    hon skriver ju att de har dåligt med plats och därför ska ha ett skötbord de bara kan fälla upp o ner vid byten...
  • charmed86

Vi har funderat om lite och ska göra en egen skötbädd som vi antingen kan ha ovanpå tvättmaskinen eller på golvet om den är igång. Kändes smidigare än med ett som man var tvungen att fälla upp/ner och ställa åt sidan hela tiden..

Ejin tycker det känns enklast att ha skötbordet i badrummet där man har nära till vatten. Vi får se hur det funkar med vårt hemmabyggda, kanske inte funkar alls och då får man tänka om!

• amalie79

Det är okej. Det enda är att en tung bebis liksom sjunker ner i mitten av bädden så att säga!

Får jag tipsa om min kompis lösning när de inte hade badrum på nedervåningen? Pappan byggde om en garderob bredvid köket. Klädde den med fint tyg och gjorde en bädd på en hylla. Funkade fint för dem i flera år!

• charmed86
    amalie79 skrev 2012-10-30 11:41:49 följande:
    Det är okej. Det enda är att en tung bebis liksom sjunker ner i mitten av bädden så att säga!

Får jag tipsa om min kompis lösning när de inte hade badrum på nedervåningen? Pappan byggde om en garderob bredvid köket. Klädde den med fint tyg och gjorde en bädd på en hylla. Funkade fint för dem i flera år!
    Vi skulle nog få plats med ett skötbord precis utanför badrummet om vi ville, i hallen vill säga men det skulle kännas lite intryckt bredvid sko-och hatthylla.. Men jag tror det kommer funka med vår lösning.. Har mätt tvättmaskinen och vi får lätt plats med Ikeas uppblåsbara skötbädd Gullunge på tvättmaskinen och så länge man har ordentliga stopp på sidornaså glider ju inte "skötbordet" ner..
Svar på tråden Åsikter om Spoling skötbord från IKEA