• Lil sis

Brio happy råd och hjälp!

Står i valet och kvalet av barnvagn och men nu lutar det åt en Brio happy. Någon som har en och vill dela med sig av sina erfarenheter av denna vagn.
    Vilka fördelar eller nackdelar tycker du att en Brio happy har.

• Svar på tråden Brio happy råd och hjälp!
  • SilverEmma

Jag hade en när store tjejen var liten och trivdes jättebra med den. Jag hade inget behov av en liten och smidig vagn utan ville ha en rejäl som kunde plöja genom snö. Jag hade inte valt den om jag skulle packa in och ut den från bilen fem gånger om dagen eller om jag ville kunna gå i en klädesaffär och styra med ena handen. Den var enkel att ta på bussen ibland och kändes stabil och lättkörd.

• Flisan79

Har älskat min happy och använt den till alla mina tre barn. Den ser knappt sliten ut och har enbart haft punka 2 ggr på hela tiden.

Jag ville ha en ordentlig vagn som tålde promenader oavsett terräng och årstid. Jag gillade också att den såg ut som en "riktig" vagn när man använde den separata liggdelen. Så fin . Sen finns det väl ingen vagn med bättre gung?

Negativt är som sagt att den är ganska stor och svår att styra med en hand.

• Felicia111

Vart bor du? jag har ett jättefint brio happy chassi som jag gärna hade sålt! Dock gick liggdelen sönder.. så endast chassi!

• rockaroll

Är supernöjd! Har dock fått punka tre ggr på bara några månader. Men den blir väldigt stum med plasthjulen (har en uppsättning av varje).

• Lil sis

Tack för alla svar, hade en Brio (modell: gud vet vad) till mitt första barn som idag är fem. Jag var väldigt nöjd med vagnen iaf (har inte kvar den dock). Behöver ha en rejäl vagn som man kan dra i snön och på skogstigar, hade dock helst sett att den hade haft vändbart styre men jag tror inte ens Brio har det längre på någon av sina vagnar.
    (Isf blir det en Emmaljung men de tycker jag inte är prisvärda, crecent har men bara till kombivagnen och jag vill ha en duo.) Bonusen (som inte fanns på min förra Brio) är att jag kan sätta babyskyddet på chassit med en adapter vilket är mycket bra.

Nä jag har nog bestämt mig det får bli en Brio happy  Tack Felicia111 för erbjudandet men vagnen som jag tänkt köpa isf är komplett.

• Lil sis

Nu är beslut taget  Det blev en kombivagn i färgen harmony navy. Punkteringsfria hjul och knäledschassi.
    Hihi känner mig mycket nöjd! 

• rockaroll

Fast de punkteringsfria hjulen är pissdåliga! Det skakar och låter som bara den! Vi köpte såna men bytte till luftdäck sen. 1100kr till.. :/

• Lil sis
    rockaroll skrev 2012-09-25 16:12:35 följande:
    Fast de punkteringsfria hjulen är pissdåliga! Det skakar och låter som bara den! Vi köpte såna men bytte till luftdäck sen. 1100kr till.. :/

Det var ju inte så bra, vi hade lufthjul på den förra så jag tänkte att det skulle vara skönt och slippa det där med pyspunka denna gången. Jag får prova hur det känns helt enkelt är det helt överdjävligt får vi kanske byta. Trist bara att behöva lägga ut ytterligere 1000 kr isåfall.

• rockaroll

Ja det känns inte så kul när vagnen är så dyr redan. Fattar inte varför de inte gör punkteringsfria luftdäck istället, mycket smartare.

Svar på tråden Brio happy råd och hjälp!