• Anonym (pojkmamma)

Är Levi och/eller Loa s.k. "white trash-namn"?

Namn som Cewin, Tindra, Novah-Lie har ju med tiden blivit klassad som lågstatusnamn, namn som är "tillknökade" för att låta speciella och unika.

Loa och Levi är ovanliga, absolut, men det är väl en viss skillnad på ovanliga och ovanliga s.a.s.?

Ber om ursäkt redan nu för de tår jag ev. kan ha trampat på. 

• Svar på tråden Är Levi och/eller Loa s.k. "white trash-namn"?
  • Duckan

Tycker inte att Levi kan anses som wt (ogillar uttrycket). Tvärtom är det fint, gammalt namn som jag mycket väl kunde gett en ev son.
    Detsamma med Loa även om det inte står på nån topplista för mig.

• Anonym (pojkmamma)
    Duckan skrev 2012-09-24 14:44:03 följande:
    Tycker inte att Levi kan anses som wt (ogillar uttrycket). Tvärtom är det fint, gammalt namn som jag mycket väl kunde gett en ev son.
    Detsamma med Loa även om det inte står på nån topplista för mig.
    Jag gillar inte heller uttrycket, därför mitt bekymmer  

Tack för svaret, visst är Levi vackert? Jag älskar namn som enligt vår generation är namn som äldre gubbar har haft  
  • Duckan

Det är jättefint.. Har en kompis som hade det på listan, släktnamn för dem. Hoppas de tar det om det blir en pojke denna gång.

• Anonym

När du säger Levi tänker jag direkt på Lewi Pethrus. Ganska icke-wt. När du säger Loa tänker jag på Loa Falkman. Djursholmsbarn. :)

• Anonym (pojkmamma)
    Anonym skrev 2012-09-24 14:53:31 följande:
    När du säger Levi tänker jag direkt på Lewi Pethrus. Ganska icke-wt. När du säger Loa tänker jag på Loa Falkman. Djursholmsbarn. :)
    Samma personer som jag först refererade till
  • Höghus

Levi är fint. Klingar väldigt judiskt i mina öron.

• Anonym (pojkmamma)
    Höghus skrev 2012-09-24 15:03:53 följande:
    Levi är fint. Klingar väldigt judiskt i mina öron.
    Jo, det är ett populärt namn i judendomen..  Kan inte riktigt bestämma mig för om det är negativt eller inte..
  • bringa

Levi känns frikyrkligt  och det är väl inget fel med det? Loa tycker jag är ett bra namn.

• Anonym (pojkmamma)
    bringa skrev 2012-09-24 15:08:11 följande:
    Levi känns frikyrkligt  och det är väl inget fel med det? Loa tycker jag är ett bra namn.
    Ja, jag vet..Nej, eller hur? Det är inget fel med det, bara så otroligt långt ifrån våra egna värderingar och åsikter.
    Hoppas inte namnet förblir "bundet" till den frikyrkliga rörelsen.

Det är viktigt för mig att ge min son ett namn som han inte ska behöva skämmas för oavsett vad han blir när han blir stor

• Valaine

Usch jag ogillar Levi, tänker på den här hemska människan som verkligen är wt:

• Anonym (pojkmamma)
    Valaine skrev 2012-09-24 15:52:31 följande:

Usch jag ogillar Levi, tänker på den här hemska människan som verkligen är wt:

" rel="nofollow" target="_blank">

Huvva! Det var ingen trevlig människa. Samtidigt förbannat synd om en enda idiot ska få prägla ett namn känner jag..
  • Anonym

Levi låter religiöst som någon skrev "frikyrkligt" inte så fint tycker jag personligen. Vad är WT-namn, tycker det ltåer hemskt att säga att namn är WT för det låter nedvärderande.

• Valaine
    Anonym (pojkmamma) skrev 2012-09-24 16:03:47 följande:
    Huvva! Det var ingen trevlig människa. Samtidigt förbannat synd om en enda idiot ska få prägla ett namn känner jag..
    Ja. :/ Jag vet så många namn som är vackra som jag bara förknippar med dåliga personer och sånt är jättejobbigt. 
  • bringa

Jag tror på 40-60-talsnamnen. De som är vanliga i föräldragenerationen men inga barn heter idag. Ett hett tips! Finns många fina namn i mor- och far-föräldragenerationen men de är så uttjatade nu. Eller var riktigt vågad och dräm till med ett dubbelnamn.

• GullpuckotMe

Jag älskar namnet Levi! Hade det som förslag när vi vänta våra barn. Men fick ingen pojke så det fick bli en Livia istället. strunta i om namnen är wt eller inte alla kommer svara dig olika. Välj istället ett namn som ni älskar

Svar på tråden Är Levi och/eller Loa s.k. "white trash-namn"?