• tinakk

Förstora foton tagna med Iphone?

Jag har massa fina foton jag tagit med min Iphone, blir lätt att jag tar kort med den istället för med kameran. Är nyfiken på om det går att förstora kort jag tagit med telefonen, eller är det för dålig upplösning? Någon som vet?

• Svar på tråden Förstora foton tagna med Iphone?
  • Fia 28

Så länge du tagit med bästa kvalitet så ska det nog gå bra att förstora!

• tinakk

Med bästa kvalitet? Hur menar du ? :) Har bara tagit kort, ej fixat några inställningar eller liknande.

• katalysator

Beror på hur mycket du vill förstora dem och vad de ska användas till. Vill du bara framkalla dem för att kunna ha i ett fotoalbum så funkar det fint, men du kan inte göra några enorma planscher av dem.

• Fia 28
    siiina skrev 2012-09-24 15:02:58 följande:
    Med bästa kvalitet? Hur menar du ? :) Har bara tagit kort, ej fixat några inställningar eller liknande.
    Nu har jag ingen Iphone, men alla telefoner jag ägt har man kunnat ställa bildkvalitet (litet-medel-hög).
    katalysator skrev 2012-09-24 15:05:43 följande:
    Beror på hur mycket du vill förstora dem och vad de ska användas till. Vill du bara framkalla dem för att kunna ha i ett fotoalbum så funkar det fint, men du kan inte göra några enorma planscher av dem.
    Precis, inga plancher =).

• Fia 28
    siiina skrev 2012-09-24 15:16:17 följande:
    Jag tänkte använda dem till en kalender.
    Tror nog det går bra. En iphone har väl ändå 5 mp eller nå sånt?
  • katalysator
    siiina skrev 2012-09-24 15:16:17 följande:
    Jag tänkte använda dem till en kalender.
    Typ A4-storlek då? Funkar troligen kanonbra på bilder med bra ljusförhållanden, men kanske inte jättebra på alla dina bilder. Testa att förstora upp dem på datorn innan du beställer några dyra utskrifter Glad
  • Coyote

Jag skriver ut foton i A4-format, det blir jättebra.

• W F

Jag arbetar i fotobutik och bara här i veckan var det en herre in som förstorade upp en bild 30x40 på sin son och han själv. Gick alldeles utmärkt men ljusförhållande spelar såklart in :)

• Loth

Har ett foto förstorat i typ A3-format tagen med iPhone, den blev jättefin.

• TaSe

Jag har framkallat en del från iphone. Den sidan jag har skickat efter ifrån har med en gång "protesterat" när bilderna inte har hållt kvalite nog för storleken jag har valt.

• slazh

Det är ju en väldig skillnad på kameran beroende på vilken iPhone man har. Om det är en gammal eller ny modell. Inställningarna spelar ju också roll så klart. (bildkvalite, upplösning).

• tinakk

Jag ska framkalla en kalender från Fuji och har laddat upp en bild från iphonen för att prova och det gick jättebra! Sidan säger till om bilden inte "duger"

Svar på tråden Förstora foton tagna med Iphone?