• 200512

Vinflaska..? Bubbel..? Moserande..? VAD för 20-års present?!

Hallå! Någon som har något bra tips på vad för sorts alkohol man ska ge bort i 20-års present till en tjej? Var inne på systemets hemsida men kan omöjligt bestämma mig för något där. Är det bäst med en vin flaska? Bubbel? Ingen vodka, tjejen är lite fin i kanten.

Flaskan får ej kosta över 100 lappen. Snälla hjälp! Dricker ej själv därför jag inte vet vad som passar! 

• Svar på tråden Vinflaska..? Bubbel..? Moserande..? VAD för 20-års present?!
  • szo

En 100 får du inte så mycket för på systemet, inte om det ska vara en "finare" present iaf...

Kan du inte köpa lite fin choklad och en bok istället? Då räcker din hundralappar lite längre.

• 200512
    szo skrev 2012-09-24 16:38:32 följande:
    En 100 får du inte så mycket för på systemet, inte om det ska vara en "finare" present iaf...

Kan du inte köpa lite fin choklad och en bok istället? Då räcker din hundralappar lite längre.
    På alkoholen vill jag bara lägga 100 kr för att jag redan köpt ett smycke. Såg en hel del mosserande vin på hemsidan som låg under 100 lappen. Får gärna vara någon söt flaska typ rosa ettikett eller liknande =) undrar bara om någon har någon favorit av dessa? 
  • Lillfjompa

Det finns nya black tower rosé, ser lite roligare ut också. Slå in flaskan i cellofan, men massa presentsnören. Succé!

Lycka till!

• szo

Då skulle jag köpa ett mousserande rosé från Jacobs creek eller Henkel Trocken. Billiga och goda.

• katalysator

Säger som ovanstående: En 100-lapp räcker inte till findricka av någon sort, så gå in på systemet och välj den snyggaste/roligaste flaskan helt enkelt Skrattande

• Karro94

Det finns en flaska likör (tror jag) som är leopardmönstrad! Tjejig och fin haha. En sån fick min kompis av sin mamma i födelsedagspresent, vet dock inte vad den heter :(

• katalysator
    Karro94 skrev 2012-09-24 16:57:46 följande:
    Det finns en flaska likör (tror jag) som är leopardmönstrad! Tjejig och fin haha. En sån fick min kompis av sin mamma i födelsedagspresent, vet dock inte vad den heter :(
    Det finns en gräddlikör som heter Wild Africa som har en leopardflaska, det kanske är den du tänker på Glad
  • 200512

Tusen tack! Nej, jag vet en hundring räcker inte så långt. Men tänkte bäst att fråga så att jag inte väljer något som är känt för att smaka diskmedel (min vanliga tur.) 

• xolma

Jag skulle definitivt köpa en flaska mousserande, Rotari rosé. Jättegott mousserande som ofta får utmärkelse som bästa alternativet om man inte ska köpa champagne. Kostar 99 kr!

Svar på tråden Vinflaska..? Bubbel..? Moserande..? VAD för 20-års present?!