• Sophiebysophie

Några nya viktväktare här? Följas åt?

Hej!

Tänkte höra om det finns några här som nyligen har börjat eller snart ska börja med viktväktarna?

Jag ska börja  nästa måndag, den 1 oktober (2 dagar efter jag fyllt 30). 
    Har fött två barn och är klar med det, vill gå ner nu och bli nöjd med mig själv, få kläderna att sitta snyggt osv. Jag vill gå ner mellan 20-24 kilo. 

Tänkte vi kunde skriva till varandra här, peppa, motivera, tips och råd, recept osv. 

• Svar på tråden Några nya viktväktare här? Följas åt?
  • Ulle75

Hejsan. Jag tänkte oxå skriva in mig, behöver stödet som viktväktarna ger. Hade varit toppen att dela recept och peppa varandra.

• Perla

Hej, jag är oxå ganska ny och har hållt på i 4 veckor och gått ner 4,4kg! Jag har ingen stor övervikt utan just nu är det bara lite trivsel kilon. Jag är 172cm lång och vägde in mig på 77kg och väger idag 72,6kg, målet är strax under 70kg! Tycker att viktväktarna funkar väldigt bra och jag har lördagarna helt fria från att räkna points. Så det är en "ätardag" så tappar ja suget på sött och dylikt under veckan :)

• Sophiebysophie
    Perla skrev 2012-09-29 19:42:09 följande:
    Hej, jag är oxå ganska ny och har hållt på i 4 veckor och gått ner 4,4kg! Jag har ingen stor övervikt utan just nu är det bara lite trivsel kilon. Jag är 172cm lång och vägde in mig på 77kg och väger idag 72,6kg, målet är strax under 70kg! Tycker att viktväktarna funkar väldigt bra och jag har lördagarna helt fria från att räkna points. Så det är en "ätardag" så tappar ja suget på sött och dylikt under veckan :)
    Vad duktig du är! Du har gått ner mkt, och ändå inte har någon övervikt. 
    Jag vill gå ner 20 kg, så jag har o göra :) Börjar i morgon, ska på första mötet.
    Jag fick reda på att min syrra också har börjat i förra veckan, så vi får sporra varandra o gå på möten ihop. Lite roligt faktiskt.
    Fyllde 30 igår och fick en resa till Rom av min sambo till våren, så jag har en sporre att bli smal tills dess!
    Har fått mina 2 barn nu, så det är klart, så vill få tillbaka min gamla kropp. 

Har du tips på bra frukostar? som inte är så himla mkt points på?
    Vad brukar du äta till frukost o kvällsmat?

• Perla

Tack så mkt :) jag brukar hålla mina frukostar under ca 6 pp, keso är fruktansvärt bra (om man tycker om det) 4msk keso 4% och ett äpple tärnat i bitar med kanel på funkar som frukost och mellis, värde 1pp. Brukar då även ta en grov macka med rökt skinka lättmargarin och tomat till frukosten hela mackan är då värd 4pp å sen räknar jag med lite lättmjölk i kaffe så ca 6pp totalt! Kvällsfika så brukar ja à kvar pp så ja kan äta 2 grova mackor lika som till frukost å dricka te eller ett äpple med kanel på in i mikron så d blir varmt sen 3msk lätt kvarg/kesella med 1tsk vaniljsocker i, super gott å bara 1pp. Hoppas d inte blev rörigt nu ;) äter rätt mkt frukt under dagarna oxå så ja håller mig mätt :)

• Ulle75

Min frukost betsår av
    1dl Paulúns flingor fullkonsdinkel & kanel 1p
    2dl Naturell yoghurt 3p
    1 banan 0p

• Perla

Ulle75, håller du mätt länge på det? Köpte nämligen hem de flingorna idag och tänkte testa just med banan å yoghurt 0.5% :)

• Ulle75
    Perla skrev 2012-10-03 20:38:17 följande:
    Ulle75, håller du mätt länge på det? Köpte nämligen hem de flingorna idag och tänkte testa just med banan å yoghurt 0.5% :)
    Ja det tycker jag, äter vid 8.00 och lunch vid 11.30.
  • Perla

Ulle75, jag har en annan favorit som
    Dock blir några fler pp, 2 st skivor pågen rasker

Svar på tråden Några nya viktväktare här? Följas åt?