• Bella2012

Huggies blöjor

Min dotter väger 5,2kg och i helgen köpte jag Huggies Super Dry i stl 3 ( 4-9kg).
    Så fort jag öppnade paketet kunde man se att de var alldeles för små.
    Om man jämför med Libero och Pampers så var det är stl 1 New born.

Plus att insidan var så slät och löst bajs bara flöt inuti blöjan på dottern.

Är det någon som har mer erfarenhet på dessa?
    Borde man ta storlek 4 eller kanske 4+ nu??

Mycket tacksam för svar 

• Svar på tråden Huggies blöjor
  • Oklok

Men om du var missnöjd med insidan på blöjan varför ska du då prova en större strl?

• Bella2012

För att de försäkrade mig att det måste ha gått nått snett och vill ersätta mig med nytt paket kostands fritt

• MaryCaroline
    Bella2012 skrev 2012-09-24 18:09:49 följande:
    Plus att insidan var så slät och löst bajs bara flöt inuti blöjan på dottern.
    Oklok skrev 2012-09-24 18:30:43 följande:
    Men om du var missnöjd med insidan på blöjan varför ska du då prova en större strl?
    Men usch, låter inte som någon bra blöja Kräks Nu har jag inga erfarenheter själv ännu av blöjor, väntar mitt första barn som har BF om en vecka. Men när jag gjort lite efterforskningar verkade det som att många varit missnöjda med just Huggies, så jag övervägde aldrig att köpa dem. Varför inte köpa Libero eller Pampers som brukar vara pålitliga?

• Bella2012
    MaryCaroline skrev 2012-09-24 18:52:27 följande:
    Men usch, låter inte som någon bra blöja Kräks Nu har jag inga erfarenheter själv ännu av blöjor, väntar mitt första barn som har BF om en vecka. Men när jag gjort lite efterforskningar verkade det som att många varit missnöjda med just Huggies, så jag övervägde aldrig att köpa dem. Varför inte köpa Libero eller Pampers som brukar vara pålitliga?

Libero har inte sugit upp löst bajs från början så vi kör bara på Pampers som funkar fint i New Baby sorten men nu är det dags att gå upp i storlek och Baby Dry funkade inte alls, har fått prova Active Fit nu som funkar någorlunda.

Men tänkte om de endå erbjuder 2 nya paket Huggies vilken storlek man skall ta då, eftersom dem verkar vara ganska små i storlekarna 
  • MaryCaroline
    Bella2012 skrev 2012-09-24 18:57:09 följande:
    Libero har inte sugit upp löst bajs från början så vi kör bara på Pampers som funkar fint i New Baby sorten men nu är det dags att gå upp i storlek och Baby Dry funkade inte alls, har fått prova Active Fit nu som funkar någorlunda.

Men tänkte om de endå erbjuder 2 nya paket Huggies vilken storlek man skall ta då, eftersom dem verkar vara ganska små i storlekarna 
    Men nästa storlek hoppar ju upp till 7-14 kg och därefter 9-16 kg. Hur ska de passa på ett barn på 5,2 kg?
  • FlitigaLis
    MaryCaroline skrev 2012-09-24 18:52:27 följande:
    Men usch, låter inte som någon bra blöja  Nu har jag inga erfarenheter själv ännu av blöjor, väntar mitt första barn som har BF om en vecka. Men när jag gjort lite efterforskningar verkade det som att många varit missnöjda med just Huggies, så jag övervägde aldrig att köpa dem. Varför inte köpa Libero eller Pampers som brukar vara pålitliga?

Libro är dyrt skit! Läcker mer än Pampers, Icas, Willys och huggies tillsammans.

Det verkar de som har pojkar har problem med Libro.

Både Icas och Willys kan jag rekommendera.
  • Höghus

Jag har två pojkar (och en tös) och har bara använt Libero. Tycker att de är bäst. Pampers får jag migrän och bebisen eksem av och Willys har jag fått kasta pga billig skit som inte funkar. Ang huggies tycker jag att de är helt ok. Och deras potty training pants är bäst!

• MaryCaroline
    FlitigaLis skrev 2012-09-24 19:03:37 följande:

Libro är dyrt skit! Läcker mer än Pampers, Icas, Willys och huggies tillsammans.
    Det verkar de som har pojkar har problem med Libro.
    Både Icas och Willys kan jag rekommendera.
    En vän till mig rekommenderade Liberos new born och jag tyckte inte det var mycket dyrare än en del andra alternativ. Hon sa att Pampers new born stinker skunk och att Libero är bra :P  :) Men många andra har rekommenderat Willys faktiskt, dem tänker jag testa sen när bebisen blivit lite större, de har ju inte de minsta blöjorna... Kunde inte heller hitta de minsta blöjorna i Icas märke... Men nu handlar det ju egentligen om Huggies och att TS vill veta vilken storlek hon ska ha :)
  • Bella2012
    MaryCaroline skrev 2012-09-24 19:02:29 följande:
    Men nästa storlek hoppar ju upp till 7-14 kg och därefter 9-16 kg. Hur ska de passa på ett barn på 5,2 kg?
    Min dotter följer inte blöjorna efter vikten från start.
    Har alltid fått hoppa till nästa stl innan hon kom upp i rätt vikt.

Har provat Active  fit 7-11kg och dem passar vid magen även om dem är liiiiite stora i rumpan.

Ja du har rätt jag är ute efter Huggies råd nu.
    Men funderar om jag ska skita i det och bara ta pengar tillbaka 
  • CarpeNoctem

Huggies är värdelösa! håller inte tätt någonstans, sen ska man inte tala om deras urdåliga version av byxblöjor.
    Tacka vet ja Libero. 

• karet

Lidls använder vi. Mycket nöjda med dem!! Toujours heter dom.

• johanna 77

oj konstigt... min dotter brukar ha 6or i libero. men hon har 5or i Huggis... Min uppfattning är att Huggis är stora i storleken.... Hon är så gått som torr så hon kan ha 4:or som nattblöja också...(har sånna kvar sedan tidigare.)

Detta kan ju inte gjort dig klokare men kändes som jag var tvungen att skriva ngt..

• Bella2012

Tack för din input=) Alla tips är mer än välkommna.

Nu har jag fått hem två paket 4+ och den är liiiite stor men funkar någorlunda.
    Men ännu har jag inte hittat bättre än Pampers.

Huggies + Libero blir jätte hårda när det har suggits upp kiss och bajs sugs fortfarande inte upp lika bra som hos Pampers.

Har nu under några veckor testat fram och tillbaka och håller mig till Pampers.
    Skall dock prova även dessa Lidls och kanske ICAs också 

Svar på tråden Huggies blöjor