Usch, förstår att det är jobbigt!!! Ta kontakt med en hjälpmamma på Amningshjälpen. De är jätteduktiga på amning, ofta bättre än BVC. Det är ju jättevanligt att bebisar går ner i vikt så de har säkert bra råd. Hur mkt väger hon nu? Hoppas så att det löser sig. Koppmatar du eller med flaska? Flaska är ju ingen hit, kan störa amningen. Hade jag varit du hade jag kört mycket hud mot hud, kroppskontakt och ammat så ofta det bara går. Testa massera handflatorna eller stryka henne vid mungipan om hon somnar när du ammar. Hur länge ammar hon på varje bröst? Viktigt att hon ammar tillräckligt länge så bebis får i sig även den feta mjölken som kommer först efter ett tag. När min var så liten ammade hon bara ett bröst varje gång, ca 20-30 min varje gång. Har mjölken runnit till ordentligt tror du? Verkar lite mysko att hon får i sig så mkt ersättning efter hon ammat. Lite rädd att hon får så mkt ersättning att hon blir så mätt att hon inte vill amma och då inte får igång mjölken ordentligt men förstår att du så klart gör som läkare säger. Kram