• Mizz Marlene

Måste båda visa legitimation på svenskt hotell?

Hej, ska bo på hotell i Sthlm snart och det stog att man måste visa legitimation där vid incheckning, men är det bara den som står på rummet som visar eller måste den 2 visa också då man har ett dubbelrum? någon som vet?

• Svar på tråden Måste båda visa legitimation på svenskt hotell?
  • Aaliyah

Jag har aldrig varit med om att behöva visa leg när jag bor på hotell. Har man ett betalkort så brukar det räcka.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Rani

Jag har varit med om det någon gång men då bara en person som står som "ansvarig" på rummet. Men oftast vill de ju bara ha ett kort att debitera eventuella skador och liknande på. Men kanske om man betalar kontant?

• Aaliyah

Betalar man kontant så bryr de sig nog ännu mindre. Det de är intresserade av är att man betalar för rummet, att man inte bedriver prostitution där och att man inte slår sönder rummet.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • plastkotte

Jag har alltid behövt visa leg men inte min sambo, då har de varit jag som stått på rummet.

• Aaliyah

Och man inte vill hyra rummet per timme, vill säga.Cool

• Mizz Marlene

ja tack för svar,, det räcker alltså att det är jag som visar leg då det är jag som står på rummet? Min sambos leg har gått ut precis nämligen..

• Nice Girl Wrong Place

Jag bor på hotell nästan varje vecka och har aldrig fått visa leg.
    Har då betalat både kontant, ibland i förväg och ibland med kreditkort vid utcheckning.
    Aldrig visat leg dock. 

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • inze

Jag bor på hotell i Sverige minst 5-6 gånger per år och har aldrig behövt visa leg, vad jag kommer ihåg. Bokar i o f s nästan alltid via booking.com eller coophotellpremie om det kan ha nån betydelse.

• Mizz Marlene

Ok men jag vet att detta hotell begär leg då jag har läst det, men inte om det är på båda eller bara den som står på rummet står det något om..

• Nice Girl Wrong Place
    inze skrev 2012-09-24 20:24:09 följande:
    Jag bor på hotell i Sverige minst 5-6 gånger per år och har aldrig behövt visa leg, vad jag kommer ihåg. Bokar i o f s nästan alltid via booking.com eller coophotellpremie om det kan ha nån betydelse.
    Booking bokar jag i stort sett också alltid via men borde ju inte spela någon roll, man identifierar sig ju inte där heller
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Mizz Marlene skrev 2012-09-24 20:25:04 följande:
    Ok men jag vet att detta hotell begär leg då jag har läst det, men inte om det är på båda eller bara den som står på rummet står det något om..
    Ring receptionen och fråga.
    Väldigt osannolikt att de skulle vilja se båda era leg. 
  • Mizz Marlene

jo nag har mailat dom men dom tar tid på sig..:P

• boggielo

När jag och sambon varit på hotell i Stockholm har båda fått lov att visa legitimation. Men det beror på vilket ställe och vilka rutiner dom har. Ibland har det räckt med hans

• seandra82
    Mizz Marlene skrev 2012-09-24 20:22:08 följande:
    ja tack för svar,, det räcker alltså att det är jag som visar leg då det är jag som står på rummet? Min sambos leg har gått ut precis nämligen..
    har han ett giltigt pass funkar det lika bra som leg om leg har gått ut
  • Elli47

Jag har aldrig behövt visa leg i Norden... men om de vill se leg så räcker det ju om en av er har det.

Svar på tråden Måste båda visa legitimation på svenskt hotell?