• Cinzano12

hjälp med vegetarisk plockmat!!

ska ha hem lite tjejer i helgen och en är vegetarian och det sår helt stilla! vad ska jag bjuda henne på? tänkte göra lite plockmat så snälla ge mig tips och ideér!!

• Svar på tråden hjälp med vegetarisk plockmat!!
  • Hoppfull84

oliver, fetaost i kuber, grönsaksstavar med dip, goda röror att doppa bröd i, typ tapenad eller pesto, finns ju fyllda små paprikor och liknande i delikatessdisken på ica. nån god sallad,

nåt som är enkelt att göra till många och gott är att kavla ut fryst smördeg litegrann, breda på rätt tjockt med nån god dessertost, gärna nån med mycket smak, salta peppra, rulla ihop, skär i max en cm tjocka skivor och grädda på plåt i ugnen, strö på lite flingsalt. blir jättegoda frasiga snurror som passar både vegetarian som köttätare.

• SunnyDay

Lägg i hop två tortillabröd med någon god smaksatt färskost och lite riven vanlig ost mellan, stek i stekpanna och skär upp i "tårtbitar"

Gott bröd i bitar och hummus eller baba ganoush att doppa i

Marinerade färska champinjoner

Oliver

• SunnyDay

Kom på fler goda grejer

- ugnsbakade rödbetor med chevreost, hackade valnötter och honung över
    - minipajer (västerbottenspaj, kantarellpaj, spenat/fetaostpaj...)
    - ugnsbakade sötpotatisklyftor med aioli

Nu har du snart en vegetarisk buffé =)  

• babyblå

Några olika ostar, gott bröd som vit surdegsbaguette, hommus, västerbottenkrustader kanske?

• Nasrin

Nachos m olika röror o dipsåser går hem hos mig ;))) även oliver, inlagda gurkor/grönsaker, minipizza Tänk på att många vegetarianer inte äter ost med löpe! Så ska du köpa ost avngt slag, se till att den är vegetarisk!

• Nasrin

Gaaaaah gravidcravings fick jag nu :(((((( o inget av detta hemma :(((

• Hoppfull84

fast nog äter många vegetarianer vanlig ost, det gjorde jag(når jag åt vegetariskt) och de flest i min bekantskapskrets iaf. fråga först innan du krånglar till det o köper specialost utan löpe.

• Nasrin
    Hoppfull84 skrev 2012-09-24 22:18:16 följande:
    fast nog äter många vegetarianer vanlig ost, det gjorde jag(når jag åt vegetariskt) och de flest i min bekantskapskrets iaf. fråga först innan du krånglar till det o köper specialost utan löpe.

Behövs ibgen specialost. En del ost innehåller, andra inte. Bara läsa innehållsförteckningen!
  • Cinzano12

Åh tack vilka bra tips! Vet att det hon inte äter ost med löpe i men vilka ostar kan passa då?

• Ann Lee

Ugnsbakade champinjonhattar med pesto: http://frostrosor.blogspot.se/2009/05/fyllda-champinjonhattar.html

Snittar med soltorkade tomatercreme: http://frostrosor.blogspot.se/2012/06/snittar-med-soltorkade-tomater-creme.html

En spansk tortilla: http://frostrosor.blogspot.se/2011/02/spansk-tortilla-och-annat-gotteplock.html 

Bruschetta - med tomat- rödlöks och olivröra.       

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden hjälp med vegetarisk plockmat!!