• Jämtlandstösen

Så less på mollusker

Jag är så less på dotterns mollusker nu. Hon har haft dem sedan förra våren och de verkar aldrig försvinna. Försvinner någon är det snart en ny där istället. Går de aldrig bort? Har någon lyckats få bort dem på era barn och isåfall HUR? Och hur länge hade era barn mollusker?

• Svar på tråden Så less på mollusker
  • fia89

Har samma problem med mina ungar så jag hoppas på tips...

• Busungar0609

Jag kör ngt som heter thuja d6 det är som en slags asolsprit ja baddar molluskerna med, de torkar ut! En flaska räcker ca 10-14 dar! Jag är inne på flaska nr två o det är stoor skillnad! Tror ja beställde på en sida som heter luminica el Likn! Sök på Google efter thuja d6

• Gravid till sommaren

Jag fick ett tips från min dotters simfröken som vi testade och som funkade ganska omedelbart. Dock tror jag inte det finns några "vetenskapliga" metoder utan då är det bara att vänta ut.

Det här tipset fick vi i alla fall och hon hade använt det på sina tre barn och systerns: När molluskerna är stora är det som en pormask/klump/gegga inuti. Om du så snart en mollusk blir stor petar upp ytan och klämmer ut innehållet och sedan sätter på plåster så försvinner dom. Jag vet inte om det är så att det är dom stora som smittar vidare eller hur det funkar, men för oss funkade det också. Det slutade komma nya och befintliga mollusker var borta på några veckor!

• Lilla i

Vi körde alsolgel på dotterns och de försvann. Klickade på lite alsolgel och sen på med ett plåster bara en till två ggr per dag. Sen hade separat handduk till henne och var försiktiga när vi torkade på molluskerna så de inte gick sönder och kunde "smitta" på nytt ställe. Annars försvinner de ju så småningom av sig själva men extremt störande är det.

• Lovali

Min dotter hade urlänge på insidan av låren, hemskt var det. I ca ett år. Så fick jag tips om Microcid-salva & då gick det bort på 2 veckor!

• ensamstående mamma till 2

Vart köper man den salvan Lovali?

• anju79

Risken e ju att de sprider sig om man klämmer ut dom.
    Vi fick rådet att härda ut. Eftersom det ör ett virus så går det över till sist. Tog ca 8 mån innan alla försvann på dottern

• Lovali
    ensamstående mamma till 2 skrev 2012-10-08 15:40:37 följande:
    Vart köper man den salvan Lovali?

Apoteket
  • Mayen

Hej,
    bor i Italien. Har tar de bort mollusker med en pytteliten skalpell (och Emla-salva)
    De pastar att det annars kan blir hur manga som helst.
    Vi har tagit bort mollusker pa dottern 3 ggr (under loppet av circa 1 ar) Sen kom de inte tillbaka mer.

Svar på tråden Så less på mollusker