• YochX

Kvinnor på 45 till 50: Är ert sexliv slut?

Inte för att jag tror det finns så många kvinnor här i den åldern. Men där jag är ändå nyfiken på vad ni själva tycker och anser om er själva. Anser ni att sexlivet är förbi när ni passerat 45? Varför anser ni detta i så fall?

Endast för kvinnor i den åldern jag frågar efter!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor på 45 till 50: Är ert sexliv slut?
  • Anonym (Astrid)

Herregud hur gammal är du som frågar? Vid 45 är ju sexlivet som bäst och varar mycket längre  än så.
    Är snart pensionär och har ett mycket regelbundet sexliv.Det har oxå våra jämnåriga bekanta har jag förstått.

• Anonym (hahaha)

Jag är 49, mina kåtaste perioder i livet har varit vid 15-20år och så nu efter 45. Om inte gubben min blev trött skulle jag vilja ha sex varje dag, och jag slog personbästa på antal orgasmer, fem på tretton timmar, för några veckor sen. Framtiden är ljus, tjejen eller om det är grabben!

• YochX
    Anonym (Astrid) skrev 2012-09-24 22:57:46 följande:
    Herregud hur gammal är du som frågar? Vid 45 är ju sexlivet som bäst och varar mycket längre  än så.
    Är snart pensionär och har ett mycket regelbundet sexliv.Det har oxå våra jämnåriga bekanta har jag förstått.

Snälla bli inte irriterad! Jag ställer frågan för att själv inte förlora hoppet! Jag själv är nämligen snart 50 och i det närmate oskuld ännu dvs. aldrig ännu haft någon riktig flickvän eller ens något liknande. Hur ont tror du inte detta kan kännas innombord ibland. Men jag får försöka vara glad ändå i min många gånger förtvilade längtan.
  • Anonym (Astrid)

Trodde det var en 17 år tjej som frågade och som tyckte 45 åringar var gamla tanter

• Anonym

Har några år kvar och tror verkligen inte det. Efter 40 har jag kunnat leva ut det jag skämdes för och försökte intala mig själv att det inte var "normalt" Nu skiter jag i vad andra tycker och har insett att jag faktiskt har en ganska fantastisk kropp, så varför skulle det förändras på ett par år...

• Anonym (Quinna)
    Anonym skrev 2012-09-24 23:27:08 följande:
    Har några år kvar och tror verkligen inte det. Efter 40 har jag kunnat leva ut det jag skämdes för och försökte intala mig själv att det inte var "normalt" Nu skiter jag i vad andra tycker och har insett att jag faktiskt har en ganska fantastisk kropp, så varför skulle det förändras på ett par år...
    Känner igen mig det du skriver. Lämnade för några år sedan ett 25årigt äktenskap bakom mig. Min fd man ville att jag skulle vara en tysta trygga hemmafrun som lydde hans minsta önskan. Han var minst första partner och jag trodde att det skulle vara så. Jag blev med åren precis som han ville en grå mus som bara existerade för honom. Vi fick ett par underbara barn som jag självklart älskar över allt annat i livet. Men ett par händelser gjorde att jag till sist kom till den punkt där jag vågade ta steget och skilja mig. Det var det bästa jag kunde ha gjort och ångrar att jag inte hade kraft att göra det tidigare. Idag tar jag igen allt det jag förlorat. Tar för mig och har idag LUST till sex jämt. Jag skäms inte heller för det som jag gör och som tänder mig. Känns som den finns en hel värld därute som jag vill utforska. Så inte har min lust blivit mindre snarare oerhört starkare. Nästan vilt.
  • ingvild01

Herregud, det är ju efter 45 som man VERKLIGEN lärt sig njuta av det sköna i livetFlört!

• Anonym (hahaha)

Jag kom plötsligt på att jag kanske lät störig, jag blev piggare när barnen blev stora, och min kropp fungerar bra på det här sättet. (många andra krämpor) Jag menar inte göra nån kvinna som har problem ledsen. Jag är tacksam.

Och använder glidmedel

• jonte02
    Anonym skrev 2012-09-24 23:27:08 följande:
    Så  vad tror du det eg är som gör att en del/ganska många/vissa inte kan "komma ut" och känna sig riktigt sexuell förrän de närmar sig eller har passerat 40!? Jag är 34 o min fru 32 och jag har redan börjat "lobba" för att få ett mer öppet sexuellt "klimat" hemma så att säga. Ibland går det bra, ibland mindre bra. 

Varför skämdes du tidigare? Vad tror du att jag som partner faktiskt kan göra för att påverka en sån grej? Går det öht? 
  • Anonym

Vilken mysko fråga! Är själv 30+ men det är väl uppenbart att 45+ finns representerade här? Och det är väl också vida känt att de flesta kvinnor upplever att sexet och sexlivet förbättras med åldern.

Svar på tråden Kvinnor på 45 till 50: Är ert sexliv slut?