Köp inget från Masku möbler om ni inte vill bli lurade och få värdens sämsta service!
Här kommer min historia!
Jag och min tjej var inne i butiken och letade efter en Howard soffa, soffbord och Matbord.
Efter att pratat med en av deras säljare så beslutade vi oss om att köpa samtliga produkter från Masku. Detta skulle visa sig vara vårt största misstag.
Vi köpte en 3 sitts en två sitts och en fåtölj med en fotpall istället för att det ska vara längre nedtill.
När vi var där så argumentera säljaren varför vi skulle köpa från Trademax som beställer sina varor från Kina medans deras varor är från Finland eller Estland. Han lovade också att vi skulle få låna släp alternativt få hemleverans för ca 900kr. Han sa att varorna skulle ta upp till 8v för att leveras.
Efter 6-7v kom mina varor. Då var deras släp trasigt och jag var tvungen att hyra släp själv. De tyckte inte det var deras problem att jag behöver hyra släp när det i vårt avtal muntligt hade kommit överens om att jag ska få låna släp kostnadsfritt. Jag frågade om de tänkte ersätta min kostnad för att jag fick hyra släpet vilket de inte tänkte. Jag frågade om de kunde köra ut varorna då hade de bytt leverantör på utkörning och det skulle kosta mig ca 1300kr
Jag valde att köra allt själv, när jag sedan kom hem och började packa upp mina varor ser jag att på soffbordet står det "Made in Chaina". Packar upp övriga varor och märker att benen till soffbordet inte passar gängorna i soffan.
Nästa dag ringer jag Masku igen och blir bemött på ett väldigt otrevligt sätt. Han säger att han inte minns vad han sagt till mig och att han aldrig sagt vart just soffbordet är tillverkat. När jag berättar för han att det står made in China så säger han "jag har aldrig specifikt sagt att den inte är gjord i Kina". Jag förklarar att det var ditt argument på varför jag inte skulle beställa från Trademax.
Det slutar med att han ska skicka en person som fixar soffbenet (kommer nästa vecka) och att han ber mig skicka detta till KV
Idag så fortsätter jag packa upp saker och märker att fotpallen till fåtöljen fattas. Blir förbannad och vet att personalen kommer hänvisa till kvittot vilket det tyvärr inte framgår. När vi var där vid köptillfället så frågade han "Vill du ha fotpall eller längre sittdyna?". Idag hänvisar han till att det står 3+2+1 på hans handskrivna kvitto.
Jag blir arg och säger att han är en idiot som lurar folk och han lägger på.
Med detta vill jag varna alla att inte handla där, detta företag håller inte vad de lovar och har helt klart den sämsta servicen jag haft med något företag att göra.