Vad ska jag utbilda mig till?
Jag har lite beslutsångest Just nu pluggar jag upp mina gymnasiebetyg för att sedan söka in på universitetet. Jag har tidigare jobbat ca 2 år i förskola och trivdes med det som fisken i vattnet så jag har varit helt inställd på att utbilda mig till förskollärare. Men nu har jag börjat vela om jag kanske skulle utbilda mig till psykolog istället den utbildningen är 1,5år längre men tycker det har mindre betydelse. Fördelarna med förskollärare är att jag vet att jag trivs och jag älskar barn men det är en rätt dålig lön. Psykolog tycker jag verkar jätte intressant och även där skulle jag ju kunna välja att jobba med barn och det är betydligt bättre lön. I båda yrkena är det brist på personal så det finns nog goda möjligheter till jobb vilket som. Nu är det ett tag kvar innan jag kan söka till universitetet så behöcer ju inte ha bestämt mig till i morgon direkt men känns bra att ha ett mål att sikta på
Hur tänker ni andra om mina planer vad hade ni själva valt av dessa två? Skriver från mobilen så texten är nog ganska svårläst.