Tjena!
Har Graves och antagligen haft det i hela mitt liv. Harbollats runt i psykvården i 16 år men först förra året upptäckte min husläkare att det var giftstruma. Det helveteag gått igenom p.g.a. denna sjukdomen och att gå med den odiagnosticerad ochbli förklarad psyksjuk, har förstört mitt liv. Har varken orkat studera, jobba, praktiisera eller någontig i längden. Har dock försökt som ett djur: komvux i 6 år, funkade inte, fick börja om hela tiden eftersom jag blev hemma och bara sov.. Sover mellan 16-22 timmar om dygnet och har nu bbeandlats i 9 månader..Harfortfarande symptom: minnessvårigheter, koncentrationsproblem, panikångest (trots antidepressiva), depression, dödslängtan, infertilitet, plötslig hjärtklappning, kärlkramp, tappar en massa hår o.s.v. Skulle inte önska denna sjukdomen på min värsta fiende faktiskt, den har lett till ett långt liv i lidande. Känner mig fullkomligt död inuti och som om jag vore 133 och inte 33.
Står nu sedan februari på 20mg Thacapzol dagligen plus 100ug Levaxin. Har dock bara märkt att jag inte längre har ont i musklerna och att jag bara skakar ibland. Nu har värdena varit bra sedan 2 månader bak.. Min endokrinolog sa att det skulle ta några veckor att bli bra. När jag inte blev det,sa han 6 månader, nu när det gått 9, säger han ett år och jag hoppas INNERLIGT på det eftersom detta helvete måste få ett slut..
Har letat förgäves efter någon att prata denna sjukdom med, någon som lider av det själv, men inte funnit någon.Så om du fortfarande är intresserad av att prata och jämföra och kanske känna dig lite mindre ensam, finns jag här. Du får gärna min mail. :)
/Missiemoo