• magggis

ICA Maxi fodrat regnställ?

Någon som har erfarenhet av ICA Maxis fodrade regnställ? Hur är det i kvaliten?

Funderar på att köpa ett fodrat regnställ till dottern som är 3 1/2 och hade egentligen tänkt mig Didriksons Boardman, men det som Maxi har är ju lite billigare... 

Så, någon som har erfarenhet av detta?

Tack på förhand! Glad

• Svar på tråden ICA Maxi fodrat regnställ?
  • Lumo

Jag har inget av dessa, jo ett Didriksson galonset till sonen. Men eftersom jag tycker sonen på 3 år blir så plastig o osmidig i detta köpte jag ett nytt. Jag rekommenderar varmt Fix från Lindex och Kax från KappAhl. Båda deras regnställ (inte galon alltså utan ett sådant som är vind o vattentätt) är jättebra. Hade Fix förra året o trots att sonen badade i pölarna o kröp i grus på knäna så var han torr o ren, stället är slittåligt. :) i år köpte vi Kax stället, även jättebra. Smidigt o skönt, bra passform o bra gummiband i ärmarna (som jag inte sett på konkurrenterna). Barnet är heltorrt.

Dessutom är de billiga, tror jackan kostar 400 o byxan 300 eller om det t o m var mindre. Ställen har fått bra i testen o framför allt andas de. Men de jag har är de fodrade, har bara ett "nät" innuti. Men det tycker jag är tillräckligt tills snön o overallerna kommer. En tjocktröja på under bara när det är kallt o det räcker.

Glöm inte impregnera om alla ställ vid tvättmaskinstvätt bara, några ggr/år. Annars tappar de i längden tätheten. :)

• Queenie70

Har inte köpt just det fodrade regnstället men köpt galonisar skaljackor extraoverall etc på maxi och det är helt adekvata grejjer.

• Strumpemamma

Jag köpte ett fodrat regnställ på Maxi. Dock förra året, men det stället ärver lillasyster i år och det är knappt slitet alls trots att det hängt på dagis och är välanvänt.

• empop

Jag har haft både det tvådelade o overallen,så jäkla bra! Rekommenderar Maxis barnkläder,bra grejer!

• magggis

Tack för era synpunkter!

Lumo: Hon har skaljacka från PoP och skalbyxor från Kaxs och de är kanon. Tänkte väl att fodrat galonställ blir ett komplement när det blir kallare och är regnigt. Men visst med fleecetröja och fleecebyxor under skalkläderna funkar det ju också.

Någon mer? 

• Veronika07

Våra barn har dem, och så vitt vi har sett hittills så fungerar de bra. Äldste sonen hade deras fleecegalonställ förra hösten också och vi har varit nöjda med det.

Svar på tråden ICA Maxi fodrat regnställ?