• Anonym

Kontakta sitt ex

Efter hur lång tid kan det var lämpligt att kontakta sitt ex, för att eventuellt inleda en vänskapsrelation? Hon säger jag krossade hennes hjärta, delvis, kanske .. Men hon är duktig på att förstora upp saker. Hon är en underbar och fantastisk tjej, smart, men väldigt känslig, och blyg. Kanske hon aldrig vill ha någon kontakt med mig, men ett försök kanske man kan göra.

• Svar på tråden Kontakta sitt ex
  • Anonym (Beror på)

Jadu, det beror nog på hur lång er relation var, om hon verkligen älskade dig djupt och innerligt och om du svek henne på något sätt, dvs bad break up. Självklart är det individuellt hur lång tid det tar att sörja och läka efter en hjärtesorg, men ju längre relation man haft och ju djupare känslor desto jobbigare blir ju separationen.

Det kan ta flera månader, eller ett till ett par år att komma över en förlorad kärlek. Men det finns även människor som aldrig riktigt kommer över det.

Och om man ska vara vänner efteråt, så är det svårt om en av parterna fortfarande har känslor.

Hur lång tid var ni tillsammans och hur länge sedan var det du gjorde slut?

• Barbamamah

Varför vill du vara vän med henne?

• Anonym

Vad du än gör, var tydlig med vad du vill när du kontaktar henne. Avskyr när ex hör av sig out of the blue efter något år, men inte har något vettigt att säga eller bara låtsas som att inget har hänt.

• Anonym

Vi var inte ihop så länge, 10 månader. Men det steget, om en eventuellt framtida vänskap, är inte aktuellt just nu. Men i framtiden kanske.

• pickinikki

Om det är som hon säger att du krossade hennes hjärta, så tycker jag att det är upp till henne att höra av sig. Vet flera kompisar som har blivit smått förstörda och hamnat tillbaka på ruta 1 just för att deras ex hört av sig och de har inte alls kommit över att kärleken tagit slut. Så jag skulle låta henne bearbeta saker först, om hon vill ha en vänskapsrelation med dig kommer hon säkert att höra av sig.

Och som någon sa, om du ändå hör av dig, så måste du vara supertydlig med vad du vill. 

• Anonym
    Barbamamah skrev 2012-09-25 19:31:08 följande:
    Varför vill du vara vän med henne?

Jag tycker att du ska låta henne vara. Typiskt gamla ex att börja höra av sig när dom blir singlar eller känner sig ensam. När dom märker att gräset inte var grönare ja då ska man söka bekräftelse från någon dom som du krossat hjärtat på. Hon kommer med ganska stor säkerhet tycka du är patetisk. Ja man är ju inte dum i huvudet för att man älskar/at.
Svar på tråden Kontakta sitt ex