• Anja86

Blod i v. 19... Hjälp!!!!

Snälla, jag behöver få mina nerver lugnade. Jag går in i vecka 19 imorgon. Igår kväll fick jag som kraftig mensvärk, varade ca 15 minuter. När jag sen var på toa så var det en hel del blod på pappret! Blev jätterädd!! Under dagen idag har det varit lite blod då och då. Men bara på papperet. Däremot kommer det mycket bruna flytningar. Jag har inte ont, mer än att det kan mola lite i livmodern ibland (så som det gjort hela graviditeten).
    Jag är förkyld - hostar och lyser mycket. Har inte haft sex eller ansträngt mig.
    Vad säger ni? Är detta normalt? Pratade med BM förut idag som bara sa avvakta vad har ni för erfarenheter? Börjar ett eventuellt missfall såhär i vecka 19?

• Svar på tråden Blod i v. 19... Hjälp!!!!
  • Meria

Jag har en bra o dålig erfarenhet av detta.. Första var en liten blödning, knappt ett trosskydd, i v.19. Visade sig vara ett ma, fostret hade dött v.13.

Två år senare fick jag en blödning i v.18, var lite mer än förra gången. Det var bara pga en lågt liggande moderkaka o sköra slemhinnor. Slutade med en Mika som sover bredvid mig här

Jag skulle ha åkt till gynakuten, för att slippa oron o hjärnspöken! Det är säkert sköra slemhinnor efter förkylningen!

• Anja86
    Meria skrev 2012-09-25 19:46:06 följande:
    Jag har en bra o dålig erfarenhet av detta.. Första var en liten blödning, knappt ett trosskydd, i v.19. Visade sig vara ett ma, fostret hade dött v.13.

Två år senare fick jag en blödning i v.18, var lite mer än förra gången. Det var bara pga en lågt liggande moderkaka o sköra slemhinnor. Slutade med en Mika som sover bredvid mig här

Jag skulle ha åkt till gynakuten, för att slippa oron o hjärnspöken! Det är säkert sköra slemhinnor efter förkylningen!

Beklagar det du drabbats av. Men växer magen även om bebis dött tidigare? För magen växer, men jag har inte börjat känna några rörelser från bebis än, tyvärr.

Ringer nog gynakuten imorgon då, för man kan väl inte åka in såhär dax?
  • Maryam88
    Anja86 skrev 2012-09-25 19:58:35 följande:
    Beklagar det du drabbats av. Men växer magen även om bebis dött tidigare? För magen växer, men jag har inte börjat känna några rörelser från bebis än, tyvärr. Ringer nog gynakuten imorgon då, för man kan väl inte åka in såhär dax?

Bättre att ringa ikväll. Du kan visst åka in vid denna tiden. Ring gynmottagningen och berätta läget och att du vill komma på kontroll.
  • MorMaria81

Jag blödde till och från hela min förra graviditet och har fött en frisk liten dotter så det behöver ju inte vara något. När jag fick blödningar ringde vi gynakuten direkt och fick komma in och göra ultraljud. Hoppas att du får komma in och att det inte är något allvarligt. Lycka till!

• Mari80

Tycker me du ska ringa till gyn å få komma in å göra UL

• Anja86

Ringde nu på det nr ag har till gyn, men det är ingen där förrän kl. 8 imorgon. Blir väl en sömnlös natt

• Maryam88

Fick du göra knappval? Isåfall ska du välja att de är akut. Dom ska ha jour läkare på kvällar och nätter.. Jag fick åka in i vecka 14 mitt i natten på en lördag pga blödningar..

• Anja86

Ja, jag valde att det var akut. Men bara en telefonsvarare som sa att de inte är på plats förrän imorgon bitti. Sen kunde jag bli kopplad till växeln, men vad hjälper det...

• Coyote

Be att få bli kopplad till växeln och fråga vart du ska vända dig. Eller ring 1177 och fråga!

• Anja86

Växeln säger att det inte finns någonstans mer än vanliga akuten på kvällar/nätter. 1177 säger att det säkert är sköra slemhinnor men att jag kan ringa gyn imorgon. Är väl bara att känna sig besegrad

Svar på tråden Blod i v. 19... Hjälp!!!!