Åmar sig och äter ofta men lite
Hej,
Jag har en 3,5 månaders flicka som jag helammar. Jag har kämpat från första stund att få till en lyckad amning, men jag känner att jag snart ger upp. Hur svårt ska det vara? När mjölken väl hade kommit så var det svårt med tekniken och så är det fortfarande. Jag vill sitta upp och amma på dagen och amma liggandes på natten.
Iaf så ammar jag typ varannan timme hela dagen och typ var tredje-fjärde timme nattetid. Hon åmar sig och spänner sig vid bröstet,spottar ut mjölk, suger och släpper och drar i bröstvårtan dagtid men under natten fungerar det utmärkt. Jag har ganska stora bröst också så jag måste typ lyfta upp bröstet för annars släpper hon. Jag försöker dra ut på tiden mellan amningarna under dagen för att hon ska var rejält hungrig, men det går ju inte, hon vill äta ofta men lite. Så till mina frågor:
1) varför bråkar hon så mkt vid bröstet? Hon visar ju att hon vill ha. Jag känner utdrivningen så den är ej sen. Mycket mjölk vet jag inte, har iaf inte sprängfyllda bröst, tvärtom nästan.
2) ska en 3,5 månaders behöva äta så ofta?
3) Hur kan jag göra för att slippa lyfta och bära upp bröstet. Det vore ju underbart att ha en hand fri åtminstone.
Ibland kan jag känna att allt vore lättare med att ge flaska...suck. När det väl fungerar bra så är det hur mysigt som helst att amma, men annars känns det bara krångligt.