• Christina 83

Vilken sås till kyckling

Ska laga helstekt kyckling i ugn och till det en potatisgratäng men ja, vet inte vilken sås jag kan göra till, någon som har ett bra tips?? 

• Svar på tråden Vilken sås till kyckling
  • Zargenta

Bearnaise, helt allvarligt! Sjukt gott till gratäng och även gott till kyckling

• Skit i det du

Vi kör kall yoghurtsås till allt här hemma med olika kryddor i. Supergott och nyttigt =)

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • La Lola

Till potatisgratäng behövs det oftast ingen sås tycker jag men en kall creme fraiche-sås (+ div kryddor) funkar ju alltid.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • wihoo

Får du till en krämig potatisgratäng med mycket smak så behövs absolut ingen sås! Krydda riktligt med salt, peppar och vitlök och en lagrad ost så blir det perfekt, och too much med en sås brevid!

• BymBym

En sky är gott. Behövs ingen sås till potatisgratäng.

Nu blev jag hungrig..,

• kiriaki

Nu vet jag ju inte till potatisgratang direkt men jag brukar gora sas pa creme fraiche, sweet chili sas, vitlok samt salt och vitpeppar till kyckling. Supergott!

• Queenie70

Ingen sås behövs. Annars skulle jag ha gräddsås eller rödvinssås eller min bästa; balsamicosås.

• Momalicious

Tycker inte det behövs sås till potatisgratäng. Men när jag gör helstekt kyckling brukar jag göra en sås på skyn, enkelt och gott.

• annca

Säger som de flesta andra här; till potatisgratäng behövs ingen sås egentliugen, men en kall sås, som tzatziki är uppfriskande och gott.
    Annars kan man göra supergoda enkla såser om man bara reder av sterskyn med lite grädde!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Cajsa001

Ta skyn som blir från kycklingen,, blanda med creme fraiche (den feta) o koka upp, smaka av o på med mer kryddor om det behövs o lite soya. Enkelt o gott!

Svar på tråden Vilken sås till kyckling