Vilken sås till kyckling
Ska laga helstekt kyckling i ugn och till det en potatisgratäng men ja, vet inte vilken sås jag kan göra till, någon som har ett bra tips??
Ska laga helstekt kyckling i ugn och till det en potatisgratäng men ja, vet inte vilken sås jag kan göra till, någon som har ett bra tips??
Bearnaise, helt allvarligt! Sjukt gott till gratäng och även gott till kyckling
Vi kör kall yoghurtsås till allt här hemma med olika kryddor i. Supergott och nyttigt =)
Till potatisgratäng behövs det oftast ingen sås tycker jag men en kall creme fraiche-sås (+ div kryddor) funkar ju alltid.
Får du till en krämig potatisgratäng med mycket smak så behövs absolut ingen sås! Krydda riktligt med salt, peppar och vitlök och en lagrad ost så blir det perfekt, och too much med en sås brevid!
En sky är gott. Behövs ingen sås till potatisgratäng.
Nu blev jag hungrig..,
Nu vet jag ju inte till potatisgratang direkt men jag brukar gora sas pa creme fraiche, sweet chili sas, vitlok samt salt och vitpeppar till kyckling. Supergott!
en kall peparrots sås :)
Ingen sås behövs. Annars skulle jag ha gräddsås eller rödvinssås eller min bästa; balsamicosås.
Tycker inte det behövs sås till potatisgratäng. Men när jag gör helstekt kyckling brukar jag göra en sås på skyn, enkelt och gott.
Åh har en helt galet god med soltorkade tomater i såsen! Paprikadoftande kyckling med soltorkad tomatsås
Säger som de flesta andra här; till potatisgratäng behövs ingen sås egentliugen, men en kall sås, som tzatziki är uppfriskande och gott.
Annars kan man göra supergoda enkla såser om man bara reder av sterskyn med lite grädde!
Ta skyn som blir från kycklingen,, blanda med creme fraiche (den feta) o koka upp, smaka av o på med mer kryddor om det behövs o lite soya. Enkelt o gott!