• Pallas

    WOW!

    I går red jag ett pass på ridbanan. Det har gått lite knackigt för oss med sadelsvårigheter, min kropp som inte vill samarbeta, tragglande med inlärning av grundhjälper osv, men igår hittade vi så många knappar att jag grät av lycka efteråt! Sitter fortfarande med ett fånflin på läpparna! Hjärta

    Det kanske inte känns som så stora saker för er som kan rida och redan har en utbildad häst, men för mig är det gigantiska hinder som övervunnits nu. Vi red ett helt varv på volt i samlad trav, med bra schvung, min sits var avslappnad, inget motstånd i hästen alls och absolut inget vingel. Skänkelvikning i trav börjar sitta. Fina halter. Eceptionellt bra travfattningar! Wohoooo! Äntligen kan vi börja träna på riktigt, efter år av psykisk omskolning av hästen, ridfobi hos mig och omskolning från travlivet till ett "kolla på målarfärg när den torkar"-liv på landet. 

     

  • Svar på tråden WOW!
  • Pallas

    Tack! Lever fortfarande på det där otroligt fina travvarvet när precis allt klaffade. Kommer nog göra länge, länge... Ska boka ridlektion snart och försöka diskutera igenom mina idéer med någon som är lite inne på samma.

  • Musen

    Förstår din känsla helt fult! När man tar ett steg fram i utbildningen gör allt tragglande och alla frustrerande tårar värt att man kämpade! Grattis!

  • Pallas

    Jaha, och så tappade hästrackarn en sko och vi kommer få börja om från början. Fan!

  • Majsan70

    Härligt! Jag förstår din känsla..min dotter hade en liknande upplevelse igår med sin trilskande ponny nämligen. Jag tror ungen växte en dm när hästen till slut slappnade av totalt och sökte sig ner i rätt form o höjde ryggen o slutade konstra.

Svar på tråden WOW!