• Sandander

Värkar hela natten, nu molnande mensvärk, varför?

Är i v 39 och i natt trodde jag att den lille skulle komma. Hade intensiva värkar från kl 23 med ca 6 minuters mellanrum, tog panodil och duschade men inget hjälpte.. Klockan var 5 sista gången jag kollade innan jag somnade och nu på morgonen känner jag bara av en molnande menssmärta med lite förvärkar/sammandragningar... 

varför blir det så här...? Har någon annan varit med om detta tidigare och tog det lång tid då innan det satte igång på riktigt... vill ju inte ligga o ha ont en hel natt om det bara är på "prov" o sen går det över... Med dottern satte det igång direkt och fortsatte under hela tiden tills hon kom ut... 
  • Svar på tråden Värkar hela natten, nu molnande mensvärk, varför?
  • Marsvin

Har en kompis som dras med nåt liknande nu. Hon har gått över men var på besök hos barnmorskan och fick reda på att livmodertappen var mjuk och 2 cm öppen. Så lite nytta hade all molvärk gjort ändå. Hoppas det är samma för dig. Dessutom är det mycket vanligt för omföderskor att få mycket mer förvärkar än för förstföderskor.

• Isabella06

Jag är i bara V34 och hade också en sådan natt. Bricanylen hjälpte inte ens!!

Har nu ett hemskt tryck mot rumpan. Men känns som bebisen ändå ligger hyfsat högt i magen. Legat med huvudet neråt sen V28 men inte fixerad..

Jag tror nog i ditt fall att de drar igång snart igen och snart e eran lilla här :)

Skälv känns de som att jag kommer få leva med detta (självklart vill jag inte att den lilla tittar ut riktigt än) men de är bra drygt att genom lida smärtan och sen bara vänta o vänta!!

• Sandander

Tack för era svar, Jag hoppas verkligen att allt molnande gör någon nytta där i verkstaden :) skulle ju vara bra om man kan påskynda hela processen något men den kommer när den väl är redo..

Isabella06: min lilla parvel i magen var fixerad i v 28 och har tidigt sjunkit långt ner, men som du skriver att det ändå känns som att bebis ligger hyfsat högt upp.. Jag hoppa sdu har rätt i att den kommer ut till oss snart, för smärtan kan gärna finnas där, OM den lille bestämt sig för att titta ut annars är det rätt irriterande :)

Hoppas din vill stanna en stund till, men att du slipper tryck mot rumpan och annan smärta. och när det väl är din tur så hoppas jag att det går snabbt och smidigt! :)

• iser

Jag hade mest förvärkar på natten sista veckan. På dagen mest molande värk. Väldigt frustrerande eftersom man ligger och undrar om det är på riktigt. Mina var dock oregelbundna och blev aldrig regelbundna.Tillslut fick jag nog och gick på långpromenad och då gick vattnet på natten med ett poff.  Snart lär du ha bebis!

• charlie och novas mamma

Exakt det hände mej när jag skulle gå mitt andra barn. Värkar som satte igång på natten, tvär lugnt på dagen, lite mer värkar nästa natt och tvär lugnt på dagen igen. Så höll det på i 3 dygn och sen satte det i gång på riktigt på morgonen och höll i sej hela dagen och natten och dagen där på är hon född. Otroligt segt och hopplöst kändes det, men till slut kom hon
    Lycka till! =) 

Svar på tråden Värkar hela natten, nu molnande mensvärk, varför?