• Mammatillneo

När såg ni hjärtat slå på vul??

Jag ska boka ett privat vul för att se så lill*n finns i magen. Men när kan man/kunde ni se hjärtat slå?? Jag vill ju inte boka för tidigt heller. Är enligt sista mens 6+4 tror jag;)

• Svar på tråden När såg ni hjärtat slå på vul??
  • FruFrida

När jag gjorde mitt första vul denna graviditet kunde man se hjärtslag. Då mättes graviditeten till 6+0 men det har vid senare ul visat att jag var i 6+4 den dagen :) Lycka till!

• Mammatillneo

Jag tror inte jag är så långt gången utan snarare v 5. Fick gravid 2-3 veckor på veckoibdekatorn igår. Frågan är hur säker man kan vara på dom veckorna

• Snobbs

För mig:
    5+2 bara hinnsäcken sågs
    8+2 hjärtat slog tydligt

• Snigelkott

Jag gjorde vul 8+0. Min läkare ville inte göra något innan dess eftersom det kan vara svårt att se. Det är värt väntan! Hellre vänta några dagar än att behöva utsätta sig för den oro det skulle medföra att de inte ser nånting! Jag fick vul för att bekräfta graviditeten då jag genomgått fertilitetsbehandling. Lycka till!

Jag är inte intresserad av att bråka.
  • Brommafru
    1:a barnet - gjorde UL först i 9+3, och då såg man såklart mycket av det mesta..

2:a (nuvarande graviditet) - gjorde UL redan i v. 6+3 och då syntes tydliga hjärtslag och välutvecklad gulesäck.

Jag har aldrig behövt göra VUL trots tidig graviditet, då man faktiskt kunnat se det som önskats med vanligt UL utanpå magen.
    ♡ Mamma till sessan E (dec 2009) och Bäbis i magen [v.22] (BF 1:a feb 2013) ♡
  • Mammatillneo

I min förra graviditet såg jag ett hjärta slå i v 8+2 men enlgt Ul i v 18 vad jag endast 7+4 då det första gjordes

• Brommafru
    Mammatillneo skrev 2012-09-26 11:18:46 följande:
    Jag får nog vänta i 2-3 veckor till. Då är jag iaf enligt senaste mens i v 9.
    Min erfarenhet är att de brukar vilja att man har gått 8 veckor - eftersom det ÄR lätt hänt att man inte ser tillräckligt innan dess, och detta skapar då sådan oro hos den gravida. Tex Ultraljudsbarnmorskorna och MamaMia här där jag bor har de riktlinjerna.. Ring och hör vad de säger vettja!

Jag vet inte var du bor, men här i Sthlm tex vet jag att det kan vara någon eller några veckors väntetid ibland hos de privata mottagningarna. Så om du ringer idag kan du ju isåfall boka in en tid tills om 2-3 veckor, så du har den
    ♡ Mamma till sessan E (dec 2009) och Bäbis i magen [v.22] (BF 1:a feb 2013) ♡
  • GeRDiS

6+4 bara hinnsäck och gulesäck 7+6 fint hjärta som slog hos bönorna

Svar på tråden När såg ni hjärtat slå på vul??