• Andreasf

Ni män som har/ska gå igenom en donator insemination, tankar

Tjena!
    Vi har precis fått veta att jag inte har några spermier, alltså född steril. Vi ska nu göra en donator insemination på RMC i Malmö. Finns det någon mer som är i samma sits och vill dela lite tankar och funderingar kring detta? Eller någon med erfarenhet? 

• Svar på tråden Ni män som har/ska gå igenom en donator insemination, tankar
  • carolin82

Hej! Jag och min pojkvän var i samma sits. Vi valde att göra en donatorinsemination i köpenhamn istället, för att slippa vänta. Nu är vår dotter 15 månader gammal. Jag kan säga att jag tror att min pojkvän var lite orolig under graviditeten, att han inte riktigt visste vad han skulle förvänta sig. men från första ögonblicketnär hon föddes har det verkligen känts att det är han som är hennes riktiga pappa. Jag har just blivit gravid igen med samma donator, och denna gång känner han sig lugnare och ser jättemycket fram emot syskonet! Hoppas det går bra för er! 

• vårturnu

Vi har samma läge som er. Vi gjorde försök i danmark medan vi väntade för att få hjälp i Sverige. Jag är nu gravid i v 19 då vårt 4e försök som blev i danmark lyckades. Visst tänker man på hur och när man ska berätta det för barnet sen i framtiden... Önskar er lycka till!

• PiOmiO
    Andreasf skrev 2012-09-26 11:27:44 följande:
    Tjena!
    Vi har precis fått veta att jag inte har några spermier, alltså född steril. Vi ska nu göra en donator insemination på RMC i Malmö. Finns det någon mer som är i samma sits och vill dela lite tankar och funderingar kring detta? Eller någon med erfarenhet? 
    Är denna tråden fortfarande aktuell?! Hur gick det för er Andreasf ???
    Min man är intresserad annars att prata med andra i samma situation. Hör av dig  
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden Ni män som har/ska gå igenom en donator insemination, tankar