• Simbelmynë

Du som är föräldraledig pedagog, betalar du avgift till lärarförbundet?

Ja alltså fackavgift, a-kassa, försäkring osv? Jag har fast jobb och är mammaledig, bör/måste jag fortsätta betala detta under mammaledigheten?

• Svar på tråden Du som är föräldraledig pedagog, betalar du avgift till lärarförbundet?
  • MD77

Jag betalade under min föräldraledighet..fick betala mindre eftersom att det är inkomstbaserat. Man kan säkert hålla på att avsluta medlemskap och inte betala något under tiden, men för mig tyckte jag att det var ett så stort projekt Glad 
    Det kan nog vara bra att fortfarande vara med då du har rättigheter trots att du är hemma, ex. löneförhöjning. Sen kanske man inte får jobb direkt när man vill och då kan det ju vara bra att ha lite skydd. 

• Simbelmynë
    Gunilla 044 skrev 2012-09-26 12:49:54 följande:
    Du måste betala,annars kan du bli utesluten.
    Ja det förstår jag men man kan ju kanske självmant välja att gå ur och sen gå tillbaka.
  • Natulcien

Jag är inte med i Lärarförbundet, utan i Lärarnas Riksförbund. Men där får man en reducerad avgift under föräldraledigheten.

• Simbelmynë
    Natulcien skrev 2012-09-26 13:21:32 följande:
    Jag är inte med i Lärarförbundet, utan i Lärarnas Riksförbund. Men där får man en reducerad avgift under föräldraledigheten.
    Jo det har jag med, den är reducerad med ca 100 kr.

Tänkte mest på onödiga utgifter, sitter nämligen och ringer runt för att hitta bästa pris på diverse försäkringar m.m. Hittade en likvärdig hemförsäkring för 200 kr billigare per år, å det är ju ändå 200kr man kan köpa annat för

Skulle ju kunna ringa till lärarförbundet å fråga själv
Svar på tråden Du som är föräldraledig pedagog, betalar du avgift till lärarförbundet?