• Astrid67

vad ska jag göra?

Har en dotter på 19 som flyttade hem till sin pojkvän för snart 1 år sen,men har nu blivit utslängd för att han tycker att det blir för dyrt att hon bor där.
    Hon går sista året på gymnasiet,som inte sköts alls.Har varit utan studiebidrag sen i våras och hade inget sommarjobb.Hon har lyckats skaffa sig ett mobilabonnemang som hon inte kan betala,en hund som pojkvännen betalade(hennes ansvar nu) inkasso på ett studiebidrag.
    Hon vill nu att soc ska ordna en lägenhet ,både hennes pappa och jag har sagt att hon är välkommen att bo hos någon av oss,men utan hund då vi inte gillar rasen(amstaff)
    Under sommaren har jag gått in och betalat för mobilen för att hon inte ska hamna hos kronofogden men  det inte verkar hjälpa då hon inte gör något för att själv betala.När jag pratar med henne(vilket jag har gjort många gånger) så förstår hon och hon ska sköta skolan så att hon får studiebidrag och hon vill ta studenten men nästa dag är det likadant.Känner att jag inte kan hålla henne under armarna längre.Det verkar ju inte hjälpa.
    Gör jag rätt som låter bli?

• Svar på tråden vad ska jag göra?
  • katalysator

Låt henne reda ut sin situation själv, men var beredd på att hon snart kommer upptäcka att soc inte kan hjälpa henne. Så länge hon studerar på gymnasiet och inte har fyllt 21 så kommer hon bara att bli hänvisad till sina försörjningsskyldiga föräldrar. (Och ni är absolut inte skyldiga att försörja henne på hennes villkor, utan i erat hem.)

• Mindfucked

Du har gjort vad du kunnat, som katalysator skrev kommer hon troligen få flytta tillbaka till er. 

Låter lite bortskämd/ego att hon ville leva av sin kille i två år tycker jag dock. Förstår att hon nu bli utslängd av killen :(

Svar på tråden vad ska jag göra?