• Anonym (Ont)

Infektion efter abort? Era erfarneheter??

Hej!

Jag gjorde en medicinsk abort för drygt en vecka sen. Blöder knappt något nu, men har senaste dagarna av och till haft ont i magen. Det har varit en molande smärta vid äggstockarna..

Nu idag gör det mer ont, det gör ont vid äggstockarna , men även bak mot ryggen...nu är det mer en skärande smärta som kommer och går men flyttar sig lite...

Och sen har det igår / idag börjat lukta riktigt illa...:/

Jag har nog ingen feber, men därför jag undrar ni som fått infektion, hur började det? Hur kändes det? Och hur slutade det?

Än sålänge har jag ju ingen feber vad jag vet, så är nog ingen fara..och förstår att det nog gör furktanvärt ont om man får en riktig infektion, men kan detta vara en varningssignal? Och kan jag isåfall göra något för att förhindra det??

• Svar på tråden Infektion efter abort? Era erfarneheter??
  • Anonym

Har du ont ska du genast till en gynekolog... går du med en infektion utan behandling riskerar du att bli steril.... ring... och ljug o säg att du har feber.... du behöver antibiotika och Flagyl

• Anonym (Ont)
    Anonym skrev 2012-09-26 12:53:11 följande:
    Har du ont ska du genast till en gynekolog... går du med en infektion utan behandling riskerar du att bli steril.... ring... och ljug o säg att du har feber.... du behöver antibiotika och Flagyl
    Jasså, okej. Jag trodde inte det var någon fara sålänge man inte hade feber! Men då får jag ringa då och höra , tack för svaret..
  • Anonym (En som vet.)

När jag gjorde min två stegs abort. Gjorde den på tisdagen på fredag morgon kröp jag upp från trappan kunde inte stå rakt. Hade då 39,6 i temp & yrsel. Låg framåt lutad i bilen när vi kom fram till akuten fick personalen komma ut och hämta mig. De fick lyfta över mig på britsen. Sen full fart in på akuten. Gjordes vul som syntes att det var en infektion + proverna var skyhöga. Lades in och fick 2 olika sorters antibiotika + smärtstillande.

• Anonym (Ont)
    Anonym (En som vet.) skrev 2012-09-26 13:06:23 följande:
    När jag gjorde min två stegs abort. Gjorde den på tisdagen på fredag morgon kröp jag upp från trappan kunde inte stå rakt. Hade då 39,6 i temp & yrsel. Låg framåt lutad i bilen när vi kom fram till akuten fick personalen komma ut och hämta mig. De fick lyfta över mig på britsen. Sen full fart in på akuten. Gjordes vul som syntes att det var en infektion + proverna var skyhöga. Lades in och fick 2 olika sorters antibiotika + smärtstillande.
    Oh fy vilken hemsk upplevelse det måste varit! Men hur började det för dig? Kom det bara plötsligt?

Är inte så orolig ÄN, men man vill ju inte hamna i den sitsen förstås!
  • Anonym (En som vet.)
    Anonym (Ont) skrev 2012-09-26 13:09:40 följande:
    Oh fy vilken hemsk upplevelse det måste varit! Men hur började det för dig? Kom det bara plötsligt? Är inte så orolig ÄN, men man vill ju inte hamna i den sitsen förstås!

Vaknade på natten av att jag hade ont vid flera tillfällen men visste om att man kunde ha ont efter en abort. Men på morgonen hade jag såå ont att jag fick krypa upp från trappan.
  • Anonym (Ont)
    Anonym (En som vet.) skrev 2012-09-26 13:24:39 följande:

Vaknade på natten av att jag hade ont vid flera tillfällen men visste om att man kunde ha ont efter en abort. Men på morgonen hade jag såå ont att jag fick krypa upp från trappan.
    Å fy! Ja mina smärtor har kommit smygandes....men nu börjar det verkligen göra ont. Ända bak i ryggen :/

Ska ringa och höra iaf!
  • Anonym (Ont)
    Anonym (En som vet.) skrev 2012-09-26 13:24:39 följande:

Får jag fråga hur smärtorna kändes för dig ? När dem började på natten och senare då det blev akut?
  • Anonym (En som vet.)
    Anonym (Ont) skrev 2012-09-26 13:30:09 följande:
    Får jag fråga hur smärtorna kändes för dig ? När dem började på natten och senare då det blev akut?

det högg, molande och krampaktigt. :/
  • Anonym (m.a)

För er som haft infektioner så undrar jag när den visade sig? När är man över på den "säkra sidan" så att säga? Gjorde medicinsk abort för 13 dagar sen. Igår så Hade jag inte mer än lite blod i flytningarna, inget i trosskyddet utan enbart vid toalettbesök. Egentligen ska man väl vänta några dagar till men det hettade till mellan mig och min kille och så missade vi givetvis kondombiten. Så nu är jag styggt orolig för att utveckla en eventuell infektion. När tror ni jag kan sluta oroas?

Svar på tråden Infektion efter abort? Era erfarneheter??