• Ebba77

hunter stövlar

Kanske en korkad fråga. Men är det någon som vet hur man förhindrar att Hunter stövlarna blir vita. Har just köpt 2 par och undrar om man kan smörja in dem med vanlig kräm som finns i skoaffärerna eller om det måste vara Hunters egen spray?

• Svar på tråden hunter stövlar
  • Ebba77

Yepp de är gjorde av naturgummi och kan få en vit hinna om man ej behandlar dem..........var inne på en skoaffär och köpte nåt skit som ska skydda dem nu =)

• Duckan

Hm, ingen som sagt det tidigare. Får se hur mina blir då. Använder dem iofs endast vid mycket regn, inte för att de är "inne". (Köpta för mindre penning också)

• Ebba77

Jaaa kan ju hända att man inte behöver smörja egentligen men har hört att flera st fått en vit beläggning =) Det finns ju nån Hunter spray man kan köpa överallt där man köper stövlarna men inte fan tänkte man på det =)

• Duckan

Mina är köpta på outlet i skåne via svärmor så nån sån info fick jag ej. Tål att tänkas på.

• Ebba77

Var inne i en skobutik vid karlaplan igår och de rekommenderade att man smörjde in Hunterstövlarna med olivolja =) Så köp ingen dyr spray nu =)

• Nimzo007
    Ebba77 skrev 2012-09-26 13:40:47 följande:
    Kanske en korkad fråga. Men är det någon som vet hur man förhindrar att Hunter stövlarna blir vita. Har just köpt 2 par och undrar om man kan smörja in dem med vanlig kräm som finns i skoaffärerna eller om det måste vara Hunters egen spray?
    Hej! Anledningen till att de blir vita är att de är gjorda av naturgummi. Kallas också blooming. Inget farligt men naturligt. Dock måste man sköta om stövlarna ordentligt. Många rekomenderar olivolja och det fungerar säkert men jag använder Hunter Boot Buffer (spray) och avslutar rengörningen/putsen med Boot Shine så de ser rena och nya ut. Men man får göra det nån gång i månaden. Bifogar bilder före och efter!

• Duckan

Nån gång i månaden?! Så ofta används de ju inte ens.

• Ebba77

OJ vilken jävla skillnad =) Fast så vita har inte mina stövlar blivit ännu. Hur lång tid tar det?

• 160325

Visst ser det skönt ut att sitta och gotta sig i sommarsolen med ett par Hunter gummistövlar på fötterna!!

Svar på tråden hunter stövlar