Bebbe83 skrev 2012-09-26 15:03:00 följande:
OKi. Ja då har jag inte tänkt helt fel iaf. Det som blir konstigt i mina ögon är att pappan tänkt sig att utnyttja pappadagarna vilket han självklart har rätt till men jag har sagt att umgås med honom konstant i tio dagar är ju inget jag kommer att göra. Jag har även sagt till honom att han får välja en veckodag och en helgdag (lördag eller söndag) också får vi bestämma en tidpunkt på 1-2 timmar då dom kan umgås på dagtid. Är dock tråkigt då hans föräldrar självklart också ska träffa barnet och han har hållt allt hemligt.. VArför vetifan det kan man ju undra och inte ens jag har träffat hans föräldrar.. Detta tycker jag blir en sjukt pinsam situation och har ingen aning om hur jag ska lösa det. Kan även tillägga att jag har lite svårt för nytt folk och många på en gång ( soc fobi )
Fast han är ju inte där för att umgås med dig utan sitt barn så att hindra honom från att utnyttja pappadagarna är väl inte så smart?
Det är ju jätteviktigt att han är med sitt barn så mycket som möjligt. All tid han kan avsätta tillsammans med barnet är ju bara bra!