• rockbrud82

Vad tycker ni om tjejer som inte vill jobba för att dom e gravida?

Det e en sak som gör mig så förbannad! Och det e såna som inte vill jobba eller ens söka jobb när dom e gravida! Hallå du e fan inte sjuk för att du e gravid eller? En graviditet innebär knappast att du e handlingsförlamad eller att du inte kan jobba! Tror snarare att dom bara e lata! Jag söker ff jobb aktivt och e i vecka 10, får jag jobb nu så säger jag inget om att jag e gravid förrän det syns, vill arbetsgivaren sen sparka mig e det upp till honom/henne. 

Jag går en kurs nu där vi söker jobb och får hjälp med det, och där finns en tjej som e sjukskriven  pga av att hon e gravid!! Fan va arg jag blir på sånt, tänk om alla gjort så. Sen vet jag också att hon går på soc, och hur smart e det då att skaffa barn?? Bara en tanke som stör mig... ville bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden Vad tycker ni om tjejer som inte vill jobba för att dom e gravida?
  • Balahir
    rockbrud82 skrev 2012-09-26 16:07:42 följande:
    Det e en sak som gör mig så förbannad! Och det e såna som inte vill jobba eller ens söka jobb när dom e gravida! Hallå du e fan inte sjuk för att du e gravid eller? En graviditet innebär knappast att du e handlingsförlamad eller att du inte kan jobba! Tror snarare att dom bara e lata! Jag söker ff jobb aktivt och e i vecka 10, får jag jobb nu så säger jag inget om att jag e gravid förrän det syns, vill arbetsgivaren sen sparka mig e det upp till honom/henne. 

Jag går en kurs nu där vi söker jobb och får hjälp med det, och där finns en tjej som e sjukskriven  pga av att hon e gravid!! Fan va arg jag blir på sånt, tänk om alla gjort så. Sen vet jag också att hon går på soc, och hur smart e det då att skaffa barn?? Bara en tanke som stör mig... ville bara skriva av mig lite.
    jaha.....
  • rockbrud82
    EvelinasSyster skrev 2012-09-26 16:11:18 följande:
    Är hon sjukskriven så har hon förmodligen goda skäl till det. Alla graviditeter är inte likadana.
    det e möjligt men jag tycker bara hon e lat, hon e lika långt gången som mig, dock e detta hennes första barn så det kan ju va så att hon mår dåligt men hon verkar inte göra det om hon kan sitta på fb 24/7
  • Balahir
    rockbrud82 skrev 2012-09-26 16:15:09 följande:
    det e möjligt men jag tycker bara hon e lat, hon e lika långt gången som mig, dock e detta hennes första barn så det kan ju va så att hon mår dåligt men hon verkar inte göra det om hon kan sitta på fb 24/7
    ja för sitta vid mobilen/datorn är lika jobbigt som att jobba. oja.

är du på riktigt? btw, kollade lite i ditt galleri så förstår lite mer att du är som du är...
  • rockbrud82
    Balahir skrev 2012-09-26 16:16:31 följande:
    ja för sitta vid mobilen/datorn är lika jobbigt som att jobba. oja.

är du på riktigt? btw, kollade lite i ditt galleri så förstår lite mer att du är som du är...
    Jaha och med det menar du ?? Att jag inte får tycka som jag vill?
  • Landqvist

Jag fattar inte vad det är att bli upprörd över. En person som av någon anledning inte kan jobba pga graviditet kanske jobbar resten av livet sedan. Bara för att du mår bra just nu betyder det inte att alla andra gör det eller att du kommer att göra det graviditeten ut. Försök se världen utanför din lilla bubbla. Varför behöver du gå en kurs för att lära dig söka jobb? Det är ju jätte lätt... Jag blir kanske arg över att skattepengar läggs på sådan trams. *ironi*

• LeaveMeAlone

Om man nu inte är en människa med avsaknad av empati så kan man räkna ut att det ligger mer bakom en sjukskrivning än faktumet att man är gravid.
    Det tar en del för att få igenom en sjukskrivning,
    Man kan inte bara gå till sin barnmorska eller läkare och säga "jag är gravid, jag vill bli sjukskriven" och så blir det så.
    Man måste ha allvarliga besvär, alternativt så har man besvär sedan innan som avgjort för få igenom en sjukskrivning. Kanske något psykiskt?
    Vem är du förresten att döma någon då du själv är arbetslös? Att hon sitter i en annan ekonomisk situation som gör att hon behöver hjälp av soc gör inte henne till en sämre person.
    Skärp dig för fan! 

• Balahir
    rockbrud82 skrev 2012-09-26 16:19:14 följande:
    Jaha och med det menar du ?? Att jag inte får tycka som jag vill?
    jävligt WT med hörnsoffa i tyg och såndär old time WT lampa... :)
  • Apopan
    Landqvist skrev 2012-09-26 16:20:03 följande:
    Jag fattar inte vad det är att bli upprörd över. En person som av någon anledning inte kan jobba pga graviditet kanske jobbar resten av livet sedan. Bara för att du mår bra just nu betyder det inte att alla andra gör det eller att du kommer att göra det graviditeten ut. Försök se världen utanför din lilla bubbla. Varför behöver du gå en kurs för att lära dig söka jobb? Det är ju jätte lätt... Jag blir kanske arg över att skattepengar läggs på sådan trams. *ironi*
Svar på tråden Vad tycker ni om tjejer som inte vill jobba för att dom e gravida?