• Dinturiel

Marinera kyckling

Ska och grilla hos en væninna næsta lørdag och har funderat på att grilla kyckling. Men skulle vilja marinera den hemma med nått gott, så jag undrar om någon har nått tips. Vilken ær er godaste kycklingmarinad?

• Svar på tråden Marinera kyckling
  • ThereseKarlsson

Hej!!
    Jag brukar marinera med Santa Marias marinad för Kyckling,den tycker jag är kalasgod och så är det enkelt också.

Smaklig måltid!!!

• Dinturiel

*puffar upp och hoppas på fler bidrag*

• Bubblan81

Det finns en färdig marinad som heter Oriental, och är i en liten påse ( rinnande form) som innehåller curry mm.. HAr dock bara testat den på fläskfile´men kan tänka mig att den passar till kyckling ossså...

Annars kan du få min specialmarinad som alltid funkar

# farinsocker
    #soya
    #färsk ingefära (riv eller hacka)
    #färsk vitlök ( hacka sönder i halvstora bitar)
    # Coca cola

Blanda tills du får en bra balans av allt.... Colan sist... Lägg i kyckling och låt marinera minst 3 timmar... Funkar även med nötkött,fläsk etc...

NJUT av ett gott marinerat kött !!!!

• Dinturiel

Låter gott... *puffar upp igen* Nån ber som har nått tips?

• Tess76

Det blir ju kanongott om man blandar naturell yoghurt och vitlök i massor att marinerar i. Kycklingen bör marineras ganska länge, ett par timmar. Innan man grillar får man torka av kycklingen så den inte är så kletig med yoghurt. Men det blir supergott!

• Fyra

Pressad citron, dragon och citronpeppar.
    Allt i en påse med kyckling, låt ligga över natten, ta upp och grilla. Använd marinaden + matlagningsgrädde och creme faiche, koka upp det tillsammans, smaka av och ev salta lite + mer dragon. Härligt gott. Du ska samma mängd creme fraich och grädde.

• Lena A

Jag brukar ta olivolja, vitlök, soya, salt, peppar och timjan.

• Dinturiel

Åh, så gott allt låter... *knuffar till en gång till* fler som marinerar kyckling?

• miya

Thaisweet chilisås ( ett par msk)
    Teriyakisoya (en msk)
    riven vitlök (en hel solo)
    chiliflakes( en nypa)
    fisksås(bara lite grann)
    sesamolja(bara några droppar)
    Svrtpeppar o ev lite curry
    ½ tsk sambal oelek
    2 msk vanlig solrosolja

Sååå gott om man gillar lite hot....

• Aleta

Hello,
    Min favorit för tillfället är att marinera i olivolja, citronsaft, salt, röd chili och spiskummin. Fräscht och gott!

• Mumu

Favoriten: Kycklingfond, liten skvätt vatten, riven ingefära, koriander, kummin, hackad röd chili och sirap. Passar jättebra just till kyckling!

• Dinturiel

Åh, så svårt att bestæmma sig.. tur att man har lite tid på sig

Svar på tråden Marinera kyckling